Collectanten

Hoeveel geld geef jij als ze alweer voor je deur staan?

Meestal maar 10 cent ofzo, want wij hebben niet zo’n potje en ik heb nooit kleingeld.
Geen zin om die mensen 1 euro te gaan geven, het is meestal toch voor de harmonie ofzo.
Maar als ze bijvoorbeeld voor de kankerbestrijding komen geef ik wel wat meer hoor.

zo’n meisje dat ik ken had het volgende gedaan:
collectant: ‘Heeft u nog wat over voor weetikvelwat ?’
meisje: ‘Nee.’
en gooit de deur dicht.
wat vind je daarvan…:stuck_out_tongue:

ligt eraan wat er in mijn beurs zit

Ligt eraan hoeveel kleingeld ik heb en voor welk goed doel het is

Dat vind ik kinderachtig. De collectanten collecteren in hun vrije tijd voor een goed doel. Je hoeft ze niet iets te geven, maar behandel ze wel met respect.

Ik krijg steeds meeer een hekel aan collectanten.
Binnenkort komen ze ook voor oma’s ingegroeide teennagel :pensive:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Meestal al mijn kleingeld

50 cent of een euro.
Ik heb zelf ook gecollecteerd, 1x voor het Kankerfonds volgens mij, en voor Jantje beton en voor het reumafonds, maar weet niet zeker. Jantje beton sowieso. (lang geleden xD)
Ik vind het alleen maar goed dat mensen in hun vrije tijd op pad gaan langs deuren om wat geld te verzamelen voor zieke mensen.
De deur dichtsmijten of stom reageren is gewoon respectloos.

Mee eens.

Wij geven meestal gewoon 50 cent of zo, ligt er een beetje aan. Ze verwachten écht niet dat je hele euro’s erin gooit.

Wij steunen al best veel doelen dus die gaan we dan niet ook nog eens heel veel doneren aan de deur. Dus ligt er een beetje aan waar het voor is.

Uit het collectepotje bij de deur pak ik meestal wat, maakt niet uit hoeveel.

Er kwam ooit eens een ongelooflijke knappe jongen met echte wauw ogen collecteren voor iets dat met een kinderziekenhuis te maken had. Ik vond dat zo schattig van hem! Maargoed, daarna nooit meer gezien -.-

OT: ik geef ze meestal gewoon al het kleingeld in m’n portemonnee

Hier komen eigenlijk bijna geen collectanten, soms geef ik wat kleingeld uit mijn portemonee.

ik moest gisteren collecteren in de stad voor het toon-hermans huis
(we mochten kiezen tussen school of collecteren)

en ik moet zegge ik heb meer respect voor die mensen gekregen… egt

Bij mij verschilt het per doel hoeveel ik geef, als het nou echt zoiets onzinnigs is waarvan ik bij voorbaat al weet dat het geen nut heeft geef ik geen geld.
Voor het kankerfonds of astmafonds geef ik altijd wel wat, maar verschilt echt hoeveel.

dat ligt er aan hoeveel ik in mn portemonnee heb en hoe goed ik het doel vind. iets medisch geef ik vaak wat meer aan dan voor iets als t wnf ofzo. Maar moet zeggen dat ik die collectes veeel beter vind dan al die mensen op straat die je proberen donateur te laten worden. Als student wil ik per moment kunnen beslissen hoeveel ik geef en niet elke maand iets vasts kwijt moeten zijn.