Coeliakie (seuliakie)

Coele-watte?
Ik ben coeliaak (seuliaak) En ik ben allergisch voor gluten. Gluten is een eiwit dat zit in tarwe, rogge, haver, gerst etc… Heel onhandig dus, altijd je eigen brood meenemen naar vriendinnen, altijd eigen taart mee naar verjaardagen… ik vroeg me af of er nog meer mensen hier coeliakie hebben, en of die er ook zoveel moeite mee hebben, please reageer dan ff:)

Nee, ik wist niet eens wat het was dus, maar ja lijkt me wel moeilijk met je eigen brood enal…xx

Ik heb/had dit:
Allergisch voor E-nummers, aroma, smaakstoffen, geurstoffen, kleurstoffen, cacoa. Alles wat kunstmatig is-.- Check maar eens in wat dat allemaal zit. Oa snoep,brood,drinken,normaal avond eten. In eigenlijk alles.

Oh das ook lastig… dat zit echt in alles!

mn vader is allergisch voor melk; lactose
en mn broertje voor paprika en specerijen

Echt irrytant,

ja me broertje heeft zoiets, alleen is hij allergisch voor ei.
en mag wel brood enzo eten.

Een vriendin van mij heeft dat. Echt niet fijn =( Komt ze bijvoorbeeld op een verjaardag, moet ze altijd een bakje apart en moet ze altijd rekening houden… En ze baalt er echt van dat ze zo dun is, het is namelijk nog maar een jaar geleden bij haar ontdekt, ze liep er haar hele leven al mee rond …

ik ben allergisch voor leer, rubber en latex… ook best wel lastig… maar jouw allergie vind ik lastiger hoor :open_mouth: veel sterkte ermee nog dan …

dankje =) bij mij is het al rond mn tweede ontdekt, maar de laatste jaren baal k dr pas echt van, want op deze leeftijd blijf je toch wel vaak logeren enzoo…

Ik heb ook coeliakie! Ik zag het topic en ik dacht ff een account aanmaken. Ik weet het nu een jaar en ben er inmiddels wel aan gewend, al blijft het toch altijd lastig.

ik heb ook coeliakie.
erg vervelend! zeker als je honger hebt en niet zomaar iets eten kan.
ik heb er soms wel veel moeite mee. dan zie ik mijn vriendinnen iets lekker eten en dan denk ik. ik wil ook &soms dan denk ik achwat ik doe het gewoon maar dan loop ik wel gelijk een week met zo’n opgezwollen buik overal pijn en snel emotioneel. gelukkig staat het steeds vaker op verpakkingen of het glutenvrij is ofniet. maar als het er niet op staat is het echt gokken.
dusja ik vindt het wel vervelend ja;)
behalev als ik taart of koekjes gebakken heb. dan zijn ze lekker voor mij alleen(A) en mag niemand eten hihi.

X!

Ik heb meerdere allergieen; eieren, kip, noten, bijna alle dieren met haren, bomen, gras, bloemen, aardappelen (alleen als ik ze moet schillen dan) vele soorten fruit (vooral waar veel vocht in zit) en nog veeeeel meer

ik ken ook iemand die dat heeft. ze komt vaak in Zweden en slaat daar heel veel brood in (zonder die gluten)
ze mag ook geen snoep enzo

vervelend! sterkte ermee

ik ben nergens allergisch voor :slightly_smiling_face:
maar vervelend voor jullie allemaal.
ik ken ook wel iemand die da heeft en die mag met koken bij ons op school ook heel veel niet hebben dus die kookt heel vaak hetzelfde ook wel zielig eigenlijk.

paprika, aardbei en huiswerk

Aardbei :open_mouth: who dat zou ik niet willen ik ben gek op aardbeien (werk ook in de aarbeien dus :smiling_face_with_three_hearts: )

Nou een kennis van mij die haar vader heeft het. Ik weet wel dat zij het brood voor hem bakt en nog wel us wat andere dingen. Lijkt me best vervelend trouwes…

Ik heb ook Coeliakie.
Heb er alleen niet zoveel moeite mee.
Coeliakie is bij mij ontdekt toen ik 11 was, maar ik ben nu 13 en ik ben er wel aan gewend dat ik sommige dingen niet mag eten en drinken.

ik heb het niet… maar wel een gluten allergie

ik heb candida in de darmen

ik mag geen
suikers, gist(dus ook alleen 1 bepaald brood, geen pannekoeken blabla), bindmiddelen (sausjes), alcohol, kunstmatige toevoegingen etc., geen gewone kaas . en nog wel meer geloof ik

ik mag echt niks en het is vdomd piep, maarr het went