Cocktailparty

Hee mensen,
deze week ga ik naar een cocktailparty en ik heb nooit echt alcohol gedronken of zo, dus ik vroeg me af wat een een beetje de lekkere cocktails zijn/waar je niet zo snel dronken van wordt en dat soort dingen. daarnaast vroeg ik me af of je van 1 cocktail al echt dronken kan worden, als je vrij weinig ervaring heb met alcohol

:flushed:

Moijto :hugs: :hugs:

Echt heeeerlijk frisse cocktail, tja of je dr dronken van wordt?
Ik niet… maarja ik drink wel vaker een wijntje ofzo dus daar kan ik je niet heel goed mee helpen.

Veel plezier iig!

Ohja trouwens, weet je wel zeker dat het cocktailparty is als in cocktails drinken? :flushed:
Soms is het idee ook gewoon daarbij, dat meiden ‘cocktail’ jurkjes dragen

^
jaa, ik weet zeker dat het een cocktailparty is als in cocktails drinken (al zal er natuurlijk ook fris en andere dingen zijn :wink: )
thanksss voor de reactie iig :grinning:

Het gevaar met cocktails is dat ze wegdrinken als limonade, waardoor je er makkelijk een paar achterover tikt. Van 1 cocktail zal je echt niet dronken worden, zelfs als je geen ervaring hebt met drank, hooguit aangeschoten. Wat ik zelf lekkere cocktails vind zijn sex on the beach, tequila sunrise en idd de mojito.

Wat leuk! Veel plezier alvast.
Een cocktail is in principe vrij sterk, maar als je gewoon rustig drinkt zal er niet veel mis kunnen gaan hoor :slightly_smiling_face:

Mojito is inderdaad heel lekker, maar de smaak van munt daar moet je wel van houden. Zoete en bekende cocktails zijn onder andere:
Strawberry Daiquiri - met rum, ijsschaafsel en aardbeiensmaak
Cosmopolitan - met wodka, cranberry en lime
Tequila sunrise - met tequila en vruchtensap (tequila zou ik overigens niet aanraden als je niet vaak drinkt)
Sex on the beach - met wodka, sinaasappelsap en cranberry
Caipirinha - beetje Mojito-achtig, maar dan iets zoeter en frisser met limoen
Pina Colada - witte rum, ananas en kokos

Als er een kaart is daar, of je kunt zelf ingrediënten kiezen, kun je ook iets proberen met Passoa, Safari of Malibu. Dat zijn over het algemeen niet heel sterke drankjes maar wel lekker.

Mixen jullie de cocktails zelf? Dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen wat minder alcohol of een kleiner glas te nemen. Al denk ik niet dat je van 1-2 cocktails echt dronken wordt.

Zelf houd ik enorm van margarita’s en mai tai, maar die zijn wel iets sterker (nouja, tequila hakt er bij mij vooral hard in). Cosmopolitan of cointreaupolitan is ook erg lekker!

^ dat weet ik eigenlijk niet, maar ik denk dat de cocktails al zijn gemaakt (:
en thanks voor de antwoorden, nu weet ik in ieder geval beter wat ik kan verwachten :bowing_man: