Coca cola light maakt dik.

Hee!

Onlangs hoorde ik dat als je meer dan een halve liter cola light drinkt ( of zero, maakt niet uit.) dat je ook verdikt, omdat je lichaam de aspartaam ziet als suiker, & omzet naar vet.
Weet iemand als dit klopt?
Op internet vind ik veel tegenstrijdigheden, en eerlijk gezegd wil ik wel weten als dit klopt, aangezien ik best vaak light drink.
En ook wel omdat ik het heel erg misleidend vind van Coca-Cola als dit waar is xD

Dankje (:

Ik weet alleen dat Light producten niet bepaald gezond zijn.

Neehee.

Light maakt niet dik. Jeetje.

Wat ik eruit opmaak is dat je wanneer je aspartaam in je lichaam hebt je de andere voedingsstoffen eerder omzet in vet.

Ik heb ook heel vaak gehoord dat light producten juist slechter zijn.
Maar ja, cola op zich is al verkeerd :’)

Ja dat klopt. Wil niet zeggen dat je van iedere dag een glas cola light een kilo in de week aankomt ofzo, maar met meerdere glazen light drinken per dag gaat het wel al gebeuren. Nu is er niks aan het handje als je een razende stofwisseling hebt, veel spieren hebt of veel sport, maar als je er aanleg voor hebt of weinig sport dan zul je dus wel dik kunnen worden ja.
Van alle light producten overigens. (note, mager is geen light.)

…kan t me niet voorstellen. Jeetje.

drink al jaren light en ik zie me ribben zelfs…

Jaha, light maakt je wel dik.
Jeetje wat reageer jij dom terwijl je er niets vanaf weet -.-

Wat dus niet zo is bij gewone Cola, als ik het goed begrijp?
- Niet dat ik gewone Cola zou drinken, ik vind het echt walgelijk. -

Suiker kan als energiebron gebruikt worden, maar kan ook worden opgeslagen als vet. Dus van gewone cola wordt je ook dik.

Als je bang bent dat cola je dik maakt drink het dan zoizo niet :pensive:
maar aspartaam is niet goed voor je, maar dat zit ook in ranja, dubbelfris en alle andere frisdranken. Het zit ook in de gewone cola. Maar de cola light zit gewoon alleen minder suiker in that’s it!
Maar coca cola stopt trouwens met aspartaam in de cola

In feite maakt het niet eens zo gek veel uit… in light of zero zitten zoetstoffen ipv suikers. Dus aan de ene kant is het gezonder dat je minder suikers binnenkrijgt.
Aan de andere kant zijn die zoetstoffen (=aspartaam) volgens sommige bronnen niet goed voor je…
Als je geen liters cola en/of cola light drinkt valt het allemaal best mee en maakt het niet eens uit wát je drinkt. Kies dan voor het lekkerste.

Ja, dat weet ik wel, maar ik vroeg me af als je lichaam dan andere stoffen ook sneller omzet in vet, in vergelijking met gewone cola.:wink:
Maargoed, je hebt natuurlijk gelijk.

Hoe weet je dat ze ermee stoppen dan? ;o

@britt2mei, is er ook iets bekent van wanneer coca cola met aspartaam stopt?
Er wordt al zo lang met het nieuws gegooid dat ze stevia gaan gebruiken…

En gewone cola en light zorgen allebei voor een stijging in de bloedsuikerspiegel en dus voor een hongergevoel. Het maakt je ook allebei dik. Het voordeel van suiker is dat je weet wat je binnenkrijgt en wat het met je doet, terwijl dit bij aspartaam nog steeds niet helemaal duidelijk is.

Haha, faal. Dat er light staat, betekent niet dat het dan juist gezond is :").

Cola, light of gewoon is gewoon vloeibaar suiker. Snap ook niet waarom de light versie gezonder zou zijn (iets minder suiker)? Maargoed, je wordt er niet per se dik van. Mijn zusje had een keer een cola dieet. Ze dronk alleen maar cola light, ook als ze een keer honger had buiten de maaltijden en tussendoortjes. Omdat het een heel blikje is vult het en ga je niet snakken naar een patatje oid.

Aspartaam is gevaarlijk

Een cola dieet? wtf! Dat is echt super slecht, en het vult ook niet omdat het koolhydraten zijn en die gebruik je als energie, waardoor je alleen maar meer honger krijgt… En wanneer je veel koolhydraten binnenkrijgt wordt er een deel opgeslagen als vet. Ik zie er eigenlijk geen positieve kant van.

Dat is zo niet gezond O_o
Niet per se omdat je er dikker van wordt, maar cola is echt niet goed als je het zo vaak drinkt (ook als je het niet zo vaak drinkt maar goed)