Cobain-Case

Heeeyyy allemaal ,
Ik wil weten hoe jullie denken dat Kurt Cobain (Nirvana) Om het leven is gekomen .
Was het zelfmoord ? Of is ''ie vermoord door z’n (bijna) ex-vrouw Courtney Love ? Of nog wat anders ?
Ik verdiep me hier al een poosje in , en zou graag met andere mensen erover willen discussiëren …
x

Er zijn hele onderzoeken naar geweest waaruit blijkt dat het geen zelfmoord geweest kan zijn (geen vingerafdrukken op pistool) alleen ik zie niet in waarom Courtney dan meteen de dader zou moeten zijn. Natuurlijk, ze hadden wat problemen, maar toch. Dan vermoord je elkaar niet meteen. Ik denk eerder dat het iemand anders geweest is.

huh hij had toch een hele mooie afscheidsbrief geschreven? of bleek dat nep te zijn of zo?

Wauw dit is heel toevallig.
Ik heb mij hier járen geleden vrij goed in verdiept en heb net een half uur geleden de docu ‘The Last 48 Hours Of Kurt Cobain’ bekeken.

To be honest; ik was als tiener diehard Nirvana fan en geloofde toen heilig in de moordtheorie, tegenwoordig weet ik het eigenlijk niet. We zullen het ook nooit weten.

Over de afscheidsbrief gaan ook veel geruchten. Het bestaat uit 2 delen; één lang stuk aan zijn fans en een zeer klein stuk gericht aan Frances en Courtney.
Deze twee stukken zouden in twee verschillende handschriften zijn.
Ook zou het stuk aan de fans ook geïnterpreteerd kunnen worden als een afscheidsbrief in de zin van ik-stop-met-nirvana-en-dit-is-waarom, dus niet als zelfmoordbrief.

Daarnaast zou je ook denken dat hij aan zijn vrouw en dochter een langere afscheidsbrief zou schrijven dan aan zijn fans, toch?

Dit is de brief;

Hetgeen wat onder het laatste doorgekraste gedeelte staat is gericht aan Courtney en Frances. Dat zou dus een ander handschrift zijn dan het gedeelte erboven.

Kurt Cobain was depressief en verslaafd, ik denk dat hij wel zelfmoord heeft gepleegd. Ik kan me serieus niet voorstellen dat Love hem heeft vermoord, waarom zou ze in godsnaam?

Hoezo ‘bijna ex-vrouw’ trouwens? Ze waren getrouwd op het moment dat ie overleed, dus zelfs van ex is geen sprake…