CMD (Breda)

Hey y’all

Bij deze het zoveelste topic over CMD, maar alle andere topics zijn oud en liggen onder het stof. Ik heb een aantal vragen over deze opleiding waar ik nog niet 100% een duidelijk antwoord op heb door het lezen van de andere topics.

1. Al 100 keer gehoord dat Avans de beste CMD opleiding aanbiedt: wat zijn de meningen onder de studenten?

2. Ik heb soms moeite met het bedenken van een concept. Als ik eenmaal een klein begin heb kan ik heel goed doorwerken en word ik enthousiast, maar om over dit drempeltje te komen kost het me vaak veel bloed, zweet en tranen. Is dit iets wat je leert of is het essentieel dat dit echt al in je zit?

3. Macbook: yas or nah?

4. (Niet persé m.b.t. CMD) Ik ben net 16 als ik begin aan mijn studie. Even eerlijk: is dit te jong? Ik ben bijvoorbeeld niet een enorm uitgaanstype, maar het is toch niet prettig als je nooit met de rest mee kan. Ik heb dan heel erg het gevoel dat ik een groot deel van het echte studentenleven zal missen en er een beetje buiten val. Ook woon ik ver (lees: 1,5 uur) van Breda, maar met mijn leeftijd lijkt op kamers gaan me nog geen goed idee. Is dit te doen?

Ik hoor graag jullie meningen! :slightly_smiling_face:

Hoi! Ik heb zelf gestudeerd aan Avans Breda, niet CMD dus op dat puntje ga ik even niet in. Op punt 4 ga ik echter wel in, nee je bent niet te jong. Je zult waarschijnlijk wel tot de jongste behoren en er zullen vele oudere mensen dan jij zitten, maar aangezien die mensen dezelfde interesses hebben is dat niet erg. Ook zal niet iedereen een uitgaanstype zijn, dus je zult er zeker niet buiten vallen.
Het afstandsdingetje is iets waar je heel goed over na moet denken. Persoonlijk viel het erg tegen, ik moest ook +/- 1,5 uur reizen. Hou in de gedachte dat dit heen en terug is, met eventuele vertragingen en dat het kan zijn dat je 6 uur per dag aan het reizen bent. Het eerste lesuur begint om kwart voor 9, bedenk voor jezelf hoe vroeg je op moet en hoe vaak je dit misschien wel niet zult moeten doen.
Ik ben 1 januari met mijn opleiding gestopt, vooral doordat het reizen het zo zwaar voor me maakte en mij heeft opgebroken. Ik wou dat ik van te voren had nagedacht over de afstand en me niet zo had gefocust op de beste school. Dus ik raad jou aan je daar ook niet op te focussen en je te gaan oriënteren op scholen overal. Loop bij dezelfde opleiding mee op verschillende scholen.
(Als je bereid bent op kamers te gaan is dit hele verhaal niet van toepassing)

Verder, Breda, geweldige stad, geweldige mensen. Avans, goede school, goede begeleiding, leuke leraren. :slightly_smiling_face: