Clownfobie, wat gebeurt er met jou?

Misschien herken je dit wel:
je zit met wat vrienden te chillen en ineens komt er een plaatje van een clown voorbij, iedereen lacht erom. want ja, clowns zijn grappig… vinden hun dan, terwijl jij meer zo naar het plaatje kijkt :bored: , en denkt: oke dat wordt vannacht dus wakker liggen en onder mijn bed kijken…

Een Clownfobie, angst voor clowns. zelf heb ik het heel erg. Laatst bijvoorbeeld. ik zat in de klas (ipadklas) en mijn vriendin die naast me zat ziet op instagram een plaatje van een clown. lachend laat ze hem aan ons zien. Achter me hoor ik mijn beste vriendin al zeggen: laat maar niet aan haar zien! , maar het was al telaat, ik was nieuwschierig, kijk om en zie een clown. Ik zat helemaal shakend in de klas, mijn handen konden niet meer stoppen met trillen. Ik voel mn ogen prikken en hoor mn tanden klapperen. Achter me hoor ik: Gaat het? , maar reageren lukt niet. het enige wat ik nog zag was het gezicht van die clown die maar bleef staren.

Herken jij hier iets in? Wat gebeurt er met jou als je een clown ziet? Of ben je er misschien over heen? Tell me! misschien kunnen we elkaar zo helpen er over heen te komen :sob::muscle:

Ik was er vroeger bang voor maar nu niet meer. oké, sommige plaatjes zijn best eng maar niet dat ik er verder nachtmerries of trillende handen van krijg of zoiets.

wth
de kans dat je een clown ziet is echt 0,001%

oke, je komt inderdaad op staart niet zo snel een clown tegen. maar er zijn veel mensen met een clownfobie en daar gaat het me om.

Ik ben zelf ook bang voor clowns. Áls ik er eentje op straat zou tegen komen dan loop ik toch heel graag een blokkie om. En ik moest vroeger zo nu en dan worden geopereerd en dan kwamen die cliniclowns langs. En dan lig ik daar onder mijn deken hopen dat ze me niet zien.
Dit komt omdat mijn broer me de film ‘IT’ heeft laten zien toen ik klein was :frowning_face:

ik ben ook bang voor bloody mary poppen maar de kans dat je ze ziet is zo klein

Ik heb exact dezelfde reactie alleen dan met spinnen.

Maargoed dat terzijde :’)

Ik snap wel dat sommige mensen een fobie hebben voor clown’s, maar ik heb zelf nooit een fobie voor clowns (gehad). Ik vind ze ook totaal niet eng ofzo, al zou zo’n clown voor mijn neus staan, zou ik het nog steeds niet eng vinden, en dat weet ik echt heel zeker.

Oh kan best :slightly_smiling_face: ik ken het alleen als clownfobie. ik ben niet bang voor zwarte pieten, maar verder al dat geschmink hoeft ook niet. net zoiets als maskers. laatst 1 gekregen, heb hem bedankt maar toen hij weg was heb ik aan mijn moeder gevraagt of ze hem ergens onder in een kast zou kunnen leggen :flushed: :flushed:

Ik heb het een beetje ik heb ooit een heel eng broodje aap verhaal gelezen en daarbij zat een eng plaatjes van een clown bij toen begon het. Ook de oude joker van batman vond ik vroeger heel eng maar nu niet meer. En wat ik het meest verschrikkelijke vind zijn die reclame’s van fright night in walibi met die enge clown. Ik ben vorig jaar ook naar walibi geweest met die fright night maar ik wilde weg gaan voor dat die enge mensen zouden komen alleen die vriendin van mij wilde niet weg ik heb ze toen allemaal gezien ik ben nog nooit zo bang geweest en ben toen ook heel snel weggegaan.

Jup, ik ben er ook als de dood voor. :flushed:

Ik heb geen clownfobie, ik keek van kleins af aan naar It (een clown, zoek maar echt niet op!)
Wel heb ik een dikke angst voor vlinders :cry:

Ik heb het ook een beetje, maar niet zo erg als jou gelukkig.
Een keer was ik op de kermis en daar liep de hele tijd een clown rond, die mij en mijn vriendinnen ballonen wou geven. Ben snel weggerend. M’n hele avond verpest :hammer:

Clowns horen juist leuk te zijn! :grinning: En je aan het lachen te maken.
Maar schijnbaar heeft het bij sommige mensen een averechts effect.

Ik heb hier nog nooit last van gehad :slightly_smiling_face:

Ik heb het niet met clowns, maar met van die enge maskers. Je weet niet wie er achter zit. Vroeger met carnaval kwam ik ook nooit naar school (de laatste jaren), want ik was gewoon te bang. Nu is het gelukkig veel minder, want vroeger brak het zweet me echt uit, en moest ik bijna huilen enzo. Ik denk dat je er wel overheen groeit :sob::muscle:

Ik ben echt dooooodsbang voor clowns

Laatst kwam mijn tante hier IT ophalen, ik ik zei al zo van: ja ik wil de voorkant niet zien!!! gaat m’n nichtje dat ding ronddraaien het gevolg: hele nacht niet slapen, en met een nachtlampje de hele tijd onder mijn bed kijken. volgende dag loop ik de badkamer uit, naar de woon kamer waar 2 vriendinnen stonden te wachten. zie ik mn kale stiefvader :0 ik begon keihard te gillen ik zag namelijk hem aan als clown :flushed: :cold_sweat: :flushed:

Up :flushed:

jeetje wat eng

niet klikken als je er niet tegen kunt
maar ik vind ze er juist vrolijk uitzien