Closer

Ik en mijn vriendje hebben nu bijna 3 maanden en hier is het probleem:
We zijn altijd heel nerveus als we bij elkaar zijn op whatsapp zeggen we allemaal lieve dingen tegen elkaar maar dat durven we in het echt niet te zeggen ik wil graag closer worden met mijn vriendje ( dichter bij elkaar zitten, knuffelen, bij elkaar een beetje leunen enz.) ik merk dat mijn vriendje dat ook wil alleen omdat we zo nerveus zijn durven we dat niet hebben jullie tips om die muur door te breken en closer te worden?

X anoniempje

Gewoon doen, is even moeilijk, maar je komt er wel doorheen. Als jullie beide willen, wat wel blijkt uit deze post, stemt hij wel in en voor je het weet ben je er aan gewend.

Gewoon doen… Je merkt toch dat hij dat ook wil? Dan zal hij dat ook wel fijn vinden

Mmm, ik zou als ik jou was iets meer met hem omgaan dan in ‘het echt’ zegmaar. Hoe meer jullie bij elkaar zijn hoe minder nerveus je word en als je elkaar ook meer ziet en met elkaar afspreekt voel je je ook meer op je gemak.

En mocht je hem al heel vaak zien, dan zijn jullie waarschijnlijk allebei heel verlegen. Opzich kan je daar maar een ding tegen doen en dat is dus die muur door te breken.

Je kan het inderdaad ‘gewoon doen’ , dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar dit iets iets wat jullie beiden willen. Maar benoem anders ook dat je het eng of spannend vind. Wie weet zegt hij precies hetzelfde te hebben, dit kan misschien het ijs breken. Eventueel kunnen jullie elkaar zeggen waarom jullie het eng vinden?

Hopelijk heb je hier iets aan, succes in ieder geval.

Ik zou zeggen doe het gewoon, neem zelf het initiatief. Maar aangezien je dat niet wilt, tenminste dat was het geval in je andere topics wat je opende moet je er gewoon met hem over praten. En verder kan je er niet veel aan doen. 1 van de 2 moet er toch mee beginnen.

Ik zou er wel met hem over willen praten alleen als hij vraagt waarom ik het zo eng vind dan klinkt mijn reden best stom:
Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe en dat hij me dan niet meer leuk vind of dat hij me gek gaat vinden

Jullie zijn toch samen, dan zal hij vast wel naar je luisteren als je zegt wat je leuk zou vinden. Je zegt zelf ook dat je het merkt dat hij het ook leuk zou vinden. Dus waarom nog twijfelen. Stop je onzekerheid even weg, je hebt er toch weinig aan!

Misschien helpt het als je een beetje minder vaak lieve dingen op WhatsApp naar elkaar stuurt, bewaar dit voor in het echt. Zo wordt je ertoe gezet om die stap te nemen. Jullie relatie zou vooral gebaseerd moeten zijn op wat jullie werkelijk samen doen, en niet op wat er via berichtjes wordt gestuurd, dan mist er iets persoonlijks.
Daarnaast hoop ik dat je gewoon die stap durft te nemen om closer te doen met je vriend, want hij is je vriend dus vind je echt wel leuk. Hij is blijkbaar ook een beetje onzeker, dus hij zal het wel begrijpen, en juist blij zijn als jij een eerste stap neemt!
heel veel succes ermee!