Closed

Topic gesloten.

Als zij vaak seks heeft met verschillende jongens is dat haar keuze. Als je denkt dat er iets aan de hand is met haar kun je dat aan haar vragen en als je haar verhalen niet wilt horen kun je dat ook gewoon zeggen, maar ik vind niet dat jij hierover moet oordelen. Als dit is wat zij wil dan moet ze dat doen.

Mijn eerste gedachte was dat ze onzeker is en veel seks ‘nodig’ heeft voor bevestiging. Dat of ze vind zichzelf heel stoer dat ze met iedereen in bed duikt en loopt er daarom te koop mee.

Zolang ze zichzelf beschermt, zichzelf hiermee niet pijn doet of andere niet pijn mee doet. Dan moet je je er niet mee bemoeien/er iets over zeggen…

Voor mij maakt het niet uit wat andere mensen doen, maar als ze zo pocherig over doen, moet ik er niets van weten.
Veel seks hebben betekend absoluut niet meteen == geen zelfrespect.
Natuurlijk als ze ergens mee zit van problemen en ze het zo uit (zoals hierboven, misschien onzeker over zichzelf en ze bevestiging nodig heeft)
Vraag er luchtig naar of misschien gewoon mijn eerste zin tegen haar zeggen…

‘Als je jezelf of andere geen pijn doet, en het veilig doet heb ik er geen commentaar op…’ op een zowat ongeïnteresseerde toon.
Als ze daarop springt en vraagt waarom je het zegt, is het gesprek open en kan je daarop ingaan.

Als iemand dit soort dingen vaker tegen mij zegt heb ik altijd het gevoel dat het nep is en diegene stoer wil overkomen. Vraag me dus echt af of ze wel met zoveel jongens het bed heeft gedeeld.

Dit heeft niks met zelfrespect te maken. Hmm ja of misschien juist wel maar dat kan jij niet bepalen. Zolang zij dit vrijwillig doet en achter haar keuzes staat en gewoon geniet van haar leven en lichaam… dat is toch ook een vorm van zelfrespect? ZELFrespect dus iets wat je zelf bepaalt. Je hebt er niet echt iets van te vinden. Ik heb ook zo’n periode gehad en ik vond het toen heel fijn. Ik voelde me op en top vrouw.

Is het normaal? ja geen idee. Boeit dat? nee.

NC

Sluit me aan bij kopje. Als zij dat wil doen, dan mag ze dat lekker doen. Ik ken een paar van die mensen, ben zelf niet zo, maar leef en laat leven. Zolang ze maar ervan geniet.

Ik vind het eerder misselijk dat jij vindt dat ze geen zelfrespect heeft. Wie ben jij om dat te bepalen voor iemand anders? Jezus zeg, laat haar gewoon in haar waarde.
En verder, tja. Ik vind het ook niet echt normaal, maar wat boeit dat? Als zij zich er prettig bij voelt is er niks mis mee. Leef en laat leven.

Laat me raden je bent zelf ook als haar en nu voel je je aangevallen? Je heb geen idee wie ik ben en wat voor band ik met haar heb. Ze is mijn beste vriendin en ja ik vind het misselijkmakend dat ze elke week met een andere guy seks heeft. Is ze zo wanhopig? Dit is mijn mening. Iemand met respect voor zich zelf zou het niet toestaan dat verschillende jongens wekelijks aan haar lichaam zitten en deze jongens noemen haar ook gewoon een hoertje en ik maak me zorgen om haar reputatie. Maar het is al duidelijk. Het is haar leven dus ik zeg niks meer.

Maar wat heeft zelfrespect ermee te maken? Iemand met respect voor zichzelf doet wat diegene zelf wil. Haar eigenwaarde wordt niet minder doordat ze seks heeft gehad met weet ik veel, 150 verschillende mannen. Ik zou het eerder vervelend vinden dat mijn beste vriendin mijn keuzes niet respecteert. Een reputatie hoor je je niet zorgen over te maken, maar over iemand zelf. Als zij aangeeft dat het haar niks uitmaakt, waarom is die reputatie zo belangrijk? Ik heb ook een reputatie, eentje die zelfs niet klopt, maar ik zou hopen dat mijn zogenaamde ‘beste vriendin’ wel om meer gaf dan alleen die reputatie.

Maar waarom is het misselijkmakend dat ze elke week met een andere jongens seks heeft? Trust me, I’ve been there en dat is echt heerlijk (voor een bepaalde periode). Het heeft niets te maken met wanhopigheid. In tegendeel, als je dat soort dingen doet voel je je heerlijk. Ik denk dat je eigen keuzes maken en je NIET laat tegenhouden door dingen als reputatie en de mening van andere mensen JUIST een voorbeeld is van zelfrespect. Jouw keuzes, jouw leven.

Maargoed, om even advies te geven. Je zou er met haar over kunnen praten van, hey weet je zeker dat je zo wilt zijn/doen? Alleen ik denk niet dat ze het zou waarderen.

Heet in de mond is koud in de kont :’)

Lol, ik ben nog maagd hoor. Jij vraagt hier om meningen en ik geef de mijne. Ik denk dat jij degene bent die zich hier aangevallen voelt. :’)
Verder sluit ik me aan bij Juno.

^dat,

ik vind het enorm respectloos om zo te oordelen over vrouwen die al wat ervaring hebben.
Het klinkt echt alsof anderen niet mogen oordelen en je ze anders al ziet als ‘hetzelfde’ als haar.

Het maakt voor mij echt niet uit of ze 5 partners, 50 of 500 heeft gehad tussen de lakens.
Als het je zo stoort, leg het dan uit bij haar maar dan zou het gesprek niet goed verlopen.
Zoals hierboven al werd verteld, als mijn ‘beste vriendin’ me zo zal zien, zou de vriendschap niet lang meer duren. Ik zou wat meer steun verwachten van mijn beste vriendin.

Tja meid ik denk dat jij nog veel moet leren over zelf-respect, vriendschap en seksualiteit.
Het feit dat jij mee doet aan de veroordelingen zegt genoeg over hoe druk je je werkelijk maakt om haar reputatie.
Juist doen waar jij gelukkig van wordt, ongeacht wat anderen ervan vinden, getuigt van zelfrespect.
Seks is niet iets wat je “geeft” als vrouw. Zou je ook zo gereageerd hebben als het om een jongen/man ging?
De een voelt zich goed bij seks na het huwelijk, de ander doet het bij verkering en weer een ander vind het gewoon lekker en doet het met gewoon een leuke jongen die ze is tegengekomen.
Als je een echte vriendin bent, steun je haar in haar keuzes en kom je voor haar op als anderen haar om deze reden veroordelen.
Echt Grow The Fuck Up.
Dat mag namelijk wel als je vrienden 20 zijn…

@TS, je oordeelt wel heel snel. Je kan haar best zeggen dat jij het naar vindt te horen wat zij allemaal doet, aangezien jij niet zo bent. En dat je je daarnaast zorgen maakt over haar reputatie en of ze het doet omdat ze niet lekker in haar vel zit, zoiets vragen zal ze vast wel waarderen. Maar om nu te stellen dat ze geen zelfrespect heeft om wat ze doet en iets doet wat tegen jouw normen in gaat vind ik wel kort door de bocht. Ieder inderdaad zn keuzes.

Maar als het je stoort en je er moeite mee hebt kan je het er met haar eens over hebben, dan weet zij dat jij het niet zo leuk vindt om te horen en kan jij peilen hoe ze er echt in staat.