Closed

Closed

Tja. Ik vind zelf dat als jij een relatie hebt en jij weet dat je jezelf niet in de hand hebt als je dronken bent, je voor jezelf af moet gaan vragen of je je relatie of drank belangrijker vindt.

In jouw geval lijkt me dat drank. Persoonlijk zou ik er, zelfs op een festival, geen enkele moeite mee hebben een biertje/glas wijn te laten staan als ik daarmee me gewoon normaal kan gedragen en niets voor mijn vriend te verbergen heb als ik terugkom.

Maar ja, wie ben ik hè.

Persoonlijk vind ik het raar dat je dronken worden zo belangrijk vindt.

En blijkbaar stelt je relatie ook niet veel voor als je voor hem niet eens een paar glazen wil laten staan, zoiets zou je voor hem over hebben als je echt van hem houdt, snap zijn standpunt dus ook heel goed.

Ik snap jullie reacties, maar zijn jullie weleens op festivals geweest? Daar krijg je de glazen aangeboden en drinkt iedereen. Dat is zeer lastig om niet aan te nemen.

^ Sorry hoor maar niemand dwingt je te drinken hoor, kies je toch zelf voor?
Het is gewoon de vraag of jij je vriend belangrijker vindt of die paar extra glazen drank.

Je kan ook gewoon drinken zonder vreemd te gaan hoor. :slightly_smiling_face:

zorg dan dat je niet volledig dronken word, gewoon wat aangeschoten, leuk genoeg toch? en je hebt nog een beetje een idee wat je doet.

(of je drinkt zoveel dat je het je niet meer kan herinneren en dus niks hoeft te verbergen maar dat lijkt me geen goede optie)

Klopt, dat is mijn punt ook. Maar dat vind hij al lastig.

Kan je dan niet gewoon drinken, zonder echt zat te zijn?

Nee wij zijn allemaal nog nooit op een festival geweest (’:

Dat vind hij al vervelend…

In je beginpost zeg je wat anders hoor. :’)

‘Op zulke festivals ga je nu gewoon eenmaal dronken worden en ik heb mijzelf dan meestal niet in de hand. Mijn vriend is er niet heel blij mee dat ik dronken ga, bang voor concurrentie van andere jongens dus. Ik weet ook wel dat hij gelijk heeft, maar ik ga niet als enige niet dronken en dat vind ik zelf ook logisch.’

Hier geef jij dus aan dat je moeite hebt met niet vreemdgaan als je dronken bent. Dan is het gewoon een beetje prioriteiten stellen: drinken of je vriend. En ja, ik ben wel eens op een festival geweest en nee, het is echt niet zo moeilijk om een drankje af te wijzen.

Drink gewoon niet, zo moeilijk is dat niet. Ik heb de tijd van mijn leven op festivals en ik drink niet.

:"")

Kan je vriend niet meer naar dat festival?
Dan:

1. Kan je wel dronken worden… (aangezien je dit zo belangrijk vindt)
  2. Hoeft je vriend niet ongerust te zijn dat je hem bedriegt.
  3. Zijn jullie gezellig bij elkaar :slightly_smiling_face:

Dat ligt niet aan het festival, dat ligt aan jezelf. Ik kan mezelf namelijk prima in het gareel houden met alcohol. Ik geef je vriend groot gelijk dat hij het moeilijk vind als jij jezelf niet in de hand kan houden.

je kunt ook drinken (met mate dus) zonder dronken te worden?

OKee, jullie snappen mijn punt helaas niet en heb geen hoe ik dit goed uitleg. Het gaat me niet om het vreemdgaan en drinken. Maar mijn vriend drinkt zelf ook zat wat en zoenen enz. dus daarom is het klote

als jij drank belangrijker vindt dan je relatie vraag ik me af waarom je een relatie hebt