Close vriendschap met mannen, kan dat?

Titel spreekt voor zich denk ik.
Wat vinden jullie? Kan dit? Of denken jullie dat er vroeg of laat gevoelens kunnen komen?

Ben benieuwd :slightly_smiling_face:

Hmm. Ik vind dat het wel kan. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook wel iemand die snel gevoelens ontwikkelt voor een jongen waar ik close mee geraak. En al mijn vrienden waarmee ik echt heel close ben, daar heb ik ooit wel gevoelens voor gehad, maar nu dus echt niet meer, en als we dan afspreken dan praten we tegen elkaar over wie we leuk vinden en weetikveelwat, zonder dat het awkward is. :slightly_smiling_face:

Wat staat onder mannen? :stuck_out_tongue:

Maar in principe moet een vriendschap niet uitmaken of het man of vrouw is. Als je niet single bent is het ook minder moeilijk om een vriendschap te ontwikkelen.

het is mij nooit gelukt zonder dat ze mij leuk zijn gaan vinden, wat het heeft verpest altijd.

Ik kan dit wel, ik ga over het algemeen heel veel met jongens om. Maar ik ga echt met maar 6 jongens echt heel close om. En van die zeven jongen heb ik maar voor 1 jongen had ik ooit wel gevoelens (ik denk dat dat zo’n 3 jaar geleden was), maar dat is echt over nu. Nu zijn we echt hele goede vrienden en hij weet ook echt alles over me.

Ja ik denk dat het kan, ik heb veel goede vriendschappen met mannen, maar moet zeggen dat het ook vaak niet leuk eindigde, dat de kerel uiteindelijk meer bleek te willen, blabla. Maar ik kan mij er goed voor afsluiten, vaak heb ik het idee beter bepaalde dingen met mannen te kunnen bespreken dan met meiden.

ja ik heb heel veel mannelijke vrienden en dat is moet ik toegeven 1x op een relatie uitgelopen. Maar uiteindelijk gaat het uit en is het het allemaal niet waard geweest… Helemaal als je diegene erna nooit meer spreekt. Dus dat heeft me doen beseffen dat ik nooit meer een relatie met een goede vriend moet nemen. Wat me andere vriendschappen met jongens sterker heeft gemaakt.

Het kan wel, ik heb al eeuwen lang een beste vriend. Vroeger had hij wel even gevoelens voor me, maar dat heeft hij opzij gezet voor onze vriendschap. Het heeft dus ook niks veranderd voor ons.

Denk niet dat het kan vroeg of laat komen er altijd gevoelens.

Meteen toen ik de titel zag moest ik aan dit filmpje denken :’)

Het kan, maar ik denk dat er 9/10 keer gevoelens bij komen kijken. Of hij moet gay zijn x)

Denk ik ook. In al de vriendschappen die ik ooit had met mannelijke vrienden heeft een van de twee (ik of hij) gevoelens gehad. Als je vriendschap sterk genoeg is kan je dit wel overwinnen.
Meisjes die beweren dat het mogelijk is, geloof ik meestal niet. Oke, misschien zijn er niet zozeer gevoelens, maar als je zo close bent, moet je toch ook wel eens gedacht hebben: “Hmm, wat als er meer uit komt…” wat je denk ik noet hebt bij vriendschap met een meisje.
Voor mij is het dus zo goed als onmogelijk.

waarom zou dat niet kunnen? ;p

Zijn al zoveel topics over.

Er heeft in ‘psychologie’ magazine een keer een artikel over dit onderwerp gestaan. Er stond dat 60% van de mannen en 40% van de vrouwen gevoelens heeft voor een goede vriend, of deze wel vaker ontwikkelt(zo even uit het blote hoofd). Het kan dus wel, de kans is gewoon groter dat er gevoelens bij kijken, en dat is ook logisch, gezien de statistieken(Homo-hetero gerelateerd dan.)

haha een de broer van een vriendin zei ooit: ‘Vriendschap tussen mannen en vrouwen bestaat niet echt. 9 van de 10 zullen, als ze de kans krijgen, het meisje proberen te versieren, de 1 die overblijft is gay.’
Met zo’n serieus gezicht dat ik er keihard om moest lachen haha.

ik vind het wel hoor
met hun kan je ook gewoon heel veel leuke dingen doen
zelf heb ik ook een jonge als vriend en zijn best wel close
maar verder niet verliefd op elkaar
wel irritant dat veel mensen dan gaan denken dat je iets met elkaar hebt terwijl dat niet zo is

hahaha, duidelijk verschil in hoe meisjes en jongens er over denken :’)

Kan best hoor, ik ontwikkel echt niet voor iedere vriend gevoelens. Daar ben ik veel te kieskeurig voor.

Zeker weten, echt sowieso.