Hallo!
Ik wil ten eerste even zeggen: Niemand vindt mij leuk: Dat is niet geheel waar. Ik heb veel vrienden en heb ook een jaar geleden voor een half jaar een vriend gehad. Ik ben niet slank, rond de 67 kilo en 1.70, dus gewoon een normaal gewicht. Ook ben ik niet erg lelijk. Maar het afgelopen jaar ben ik heel onzeker geworden. Ik heb een stel hele knappe vriendinnen. Het begon dat 1 van mijn vriendinnen, C (noem ik haar ff). Wij gingen uit met een stel oudere jongens dan wij en stuk voor stuk vonden ze haar leuk en niemand mij. Ze vonden me zelfs verschrikkelijk. Daarna raakte ik verliefd op een andere jongen, toen hij hierachter kwam heeft hij mij erg hard uitgelachen. Als laatste is het zo dat mensen mijn vriendinnen altijd knapper/leuker vinden en zij hebben nu ook allevier een vriendje. Ik voel me zo eenzaam en mijn zelfbeeld is heel erg achteruit gegaan. Ik snap echt niet waarom niemand mij leuk vind ofzo. Ook met uitgaan, gaan ze altijd eerst naar mijn vriendinnen toe en nooit naar mij, ik baal daar altijd erg van… Ik wilde dit gewoon even kwijt en misschien weten jullie iets wat ik zou kunnen doen?
ahw meid, het ligt vast niet aan jou, je hebt gewoon nog alleen jongens gevonden die jou niet verdienen.
er zijn ook echt goeie, leuke jongens op de wereld, er is vast wel iemand die jou leuker vind dan je mooie vriendinnetjes, echt waar!
je bent vast nog jong, geniet gewoon nog even van het uitgaan met je vriendinnen enzo, en je komt vanzelf wel een super leuke jongen tegen die jou ook leuk vind zoals je bent!
Maar als vindt dat je het zelf niet ‘verdient’ straal je dat onbewust misschien uit.
Hoi Iloon,
Ten eerste wil ik even zeggen dat als jongens niet zien dat jij ook leuk bent dat ze gewoon blind zijn en niet verder dúrven te kijken dan hun neus lang is.
Je moet jezelf niet wegcijferen. Heb je het er wel eens met je vriendinnen over gehad?
Ik kan niet ontkennen dat ik het ook vaak heb omdat ik ook (vind ik zelf) knappere vriendinnen heb maar als je al gelijk uit gaat met zo’n gevoel van : “ze vinden mij toch niet leuk” dan straal je dat ook vaak uit. (Heb ik zelf dan)
Geniet van de momenten samen met je vriendinnen en zorg er voor dat je gezien wordt!
Ik hoop dat je er iets aan hebt
Dat is niet leuk, dat jij je zo gaat voelen…Maar weet je, je bent uniek en mooi op je eigen manier.
Het beste wat je kan doen is lekker in je vel zitten; je zelfbeeld weer in orde krijgen.
Dan straal je dat ook uit! Jongens vinden een leuke uitstraling altijd mooi hoor.
Daar ben ik ook achter gekomen…En probeer jezelf zo min mogelijk te vergelijken met anderen.
Het is allemaal makkelijk gezegd…
Zodra je lekker in je vel zit en t uitstraalt, zul je niet meer zo denken dat niemand je leuk vindt. Houd van jezelf!
Dat is het moeilijkste wat er is (vind ik tenminste, kostte mij veel tijd en moeite)
Uiteindelijk is een mooi innerlijk belangrijk…Samen met het uiterlijk is het totaal pakketje!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Dankjulliewel allemaal, hier heb ik zeker wel iets aan…
Met het uitgaan kom je niet de juiste kerels tegen, geloof me. Die zijn gewoon super oppervlakkig en uit op een one night stand. Dus gaan ze altijd naar de ‘mooiste’. Dat moet je sowieso met een korrel zout nemen want wie een jongen het mooist vindt is voor elke jongen anders en bovendien zou je toch ook niet met een jongen willen zijn die het alleen voor je uiterlijk doet? Je moet de jongens tegenkomen die ook geïnteresseerd zijn in wie je bent…
Een vriendin van me is daar eigenlijk vrij depressief van geworden… Met een negatief zelfbeeld kom je natuurlijk nergens. Het is een beetje een vicieuze cirkel he, hoe meer aandacht je krijgt van jongens, hoe zelfzekerder je wordt en hoe ‘leuker’ je gezien wordt. Dat moet je een beetje proberen te doorbreken. Je uiterlijk, daar ben je mee geboren en valt weinig aan te verbeteren als je (hopelijk) niets drastisch overweegt. En laten we eerlijk zijn, dat mag sowieso niet hetgeen zijn waar het om draait. Dus probeer gewoon die vicieuze cirkel te doorbreken, positief te denken en van dag tot dag te leven. Vanaf je een lief vriendje hebt kan het je toch geen barst meer schelen hoeveel aandacht je krijgt van andere kerels.
Ik kan maar een ding zeggen: Je hebt gewoon de juiste jongen nog niet gevonden. En dat komt echt wel!
Ik heb precies het zelfde probleem.
En ik straal denk ik ook zoiets uit, ‘‘ze vinden me toch niet leuk’’.
Dus ik ga nu voortaan gewoon blij kijken haha.
same here! ik heb ook alleen maar vriendinnen met een vriend.
Dat kan erg vervelend zijn vooral in het weekend.
Maar jij hebt vast ook mooie kanten, niemand is perfect!
Ga gewoon dingen doen waardoor je meer zelfvertrouwen krijgt en denk er niet teveel over na wanneer je een leuke jongen tegen komt.
Dit kan in verschillende al bestaande topics: ‘wat wil je nu echt even kwijt’, ‘lucht je hart’, of hier: http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/klaagmuur-voor-de-vrijgezellen-2-237710.0.html