Cleopatra's Secret

Proloog
Er klonken zware voetstappen. De straat was leeg en verder heel stil. Er hing een rare sterke geur. Alle gordijnen waren dicht en nergens brandde licht. De allerlaatste lantarenpaal in de straat die het nog deed viel uit. Ze rende naar de deur. En zocht de sleutels in haar tas. Ze had ze gevonden, maar haar handen trilden zo erg dat haar sleutels bijna vielen. En het was al redelijk donker en mistig dus kon ze het sleutelgat niet goed vinden. Eindelijk vond ze het sleutelgat en de deur ging open. Snel ging ze naar binnen en sloeg de deur dicht. Ze leunde tegen de deur aan om weer op adem te komen. Ze had ze gevonden, maar haar handen trilden zo erg dat haar sleutels bijna vielen. En het was al redelijk donker en mistig dus kon ze het sleutelgat niet goed vinden. Eindelijk vond ze het sleutelgat en de deur ging open. Snel ging ze naar binnen en sloeg de deur dicht. Ze leunde tegen de deur aan om weer op adem te komen. Ze hadden een man vast gebonden en op de grond gesmeten. Ze keek toe hoe de man werd neergeschoten. Haar handen balden tot vuisten en ze zag dat de man ineenkromp en langzaam leegbloedde.
Toen de soldaten waren verdwenen liep ze naar de man toe. Misschien kon ze hem nog redden. Maar de man was al dood. Ze besloot weg te gaan om de envelop te gaan posten. Ze had bovendien geen tijd meer te verliezen. En de man was toch niet meer te redden.

Ze deed de envelop in een brievenbus en liep weer richting haar huis. Toen ze bijna thuis was, werd van achter vast gegrepen en voelde een harde klap op haar hoofd. Ze zag hoe alles langzaam wazig werd. Een man met pikzwart stekelhaar en een mes in zijn hand aaide over haar wang. Hij had een zwarte jas aan en zijn gezicht was spierwit. Hij had een snee op zijn voorhoofd. "Slaap lekker,"zei hij en hij lachte geheimzinnig. Toen werd het zwart…

Hoofdstuk 1
Cleo lag op haar bed. Ze was alleen thuis. Ze rook aan haar roze dekbed. Het rook lekker fris. Ze had zachtjes een muziekje opstaan en het raam open gezet. Er waaide een verfrissend windje naar binnen. Haar telefoon, die ze op haar roze kussen had gelegd, trilde. Ze pakte hem op. Een sms van Peter, haar vriendje. Met een glimlach op Cleo’s gezicht opende ze het sms-je.

Hey, ik zie het niet meer zitten tussen ons, dus ik maakt het uit. Bye.

De glimlach op Cleo’s gezicht verdween. Ze was woedend. Nou ja, ze had het ook wel kunnen verwachten. Niemand gaf iets om haar. Iedereen was het te druk met zichzelf. Ze was het wel gewend.

-Wordt vervolgd, als er behoefte aan is-

Ik vind het verhaal mooi beschreven, alleen probeer de zinnen niet steeds met ‘Ze’ te laten beginnen, dat leest heel storend.
Verder moet je nooit een zin met ‘En’ laten beginnen.
Succes nog verder!

De deurbel ging. Cleo rende naar de voordeur en deed hem open. Een man met een TNT-pak aan, stond met een grote dikke envelop in zijn handen.
“Even tekenen,”zei hij en hij gaf haar een papier en een pen. Cleo tekende en nam de envelop aan.
De envelop was bruin en oud. Er stond met mooie krullende letters op:

[i]Cleopatra Philopator

Ze nam de envelop mee naar haar kamer en ging op haar bed zitten. Voorzichtig opende ze de envelop en las de brief die er in zat.

Beste Cleopatra Philopator,

Ik ben Cleopatra Philopator. U vind het vast raar om een brief van uzelf te ontvangen die u nooit hebt verstuurd. Maar deze brief is al redelijk oud.
Een tijdje geleden heb ik onderzocht waar mijn naam vandaan kwam. Ik kwam erachter dat mijn naam uit Egypte kwam en dat ik een afstammeling van Cleopatra VII Philopator, de koningin van het oude Egypte die een verhouding had met dé Julius Caesar.
Mijn moeder had de zelfde naam als ik en mijn oma ook en mijn overgrootmoeder ook. Ook onze andere voorouders hadden deze naam. Net als Cleopatra VII.
Ik heb het kettinkje, wat ik van mijn moeder heb gekregen, onderzocht. Mijn moeder heeft het van haar moeder gekregen. Het was een gouden ketting met een hartje eraan. In dat hartje zat iets. Dat heb ik altijd al geweten. Maar ik heb het nooit open gekregen. Ik heb er alles aan gedaan om het open te krijgen en dat is gelukt. Er zat een klein briefje in. Er stond op:

Vind het geheim der tombe.

Maar dan in oud Egyptisch schrift.
Zoals u misschien al weet stamt onze familie uit de Grieks- Macedonië oudheid.
Nu heb ik besloten om daar heen te gaan. Maar nu in de oorlog is dat moeilijk. Ik zit in groot gevaar. Mijn leven staat op het spel. Elke seconde kan mijn laatste zijn.

Het doel van deze brief is dat ik wil dat u verder gaat. Ik wil dat u uitzoek wat het Geheim der Tombe is. Hiervoor moet je misschien naar Macedonië gaan. Wat je daar precies moet doen weet ik ook niet. Kijk of u iets over onze familie kunt vinden. Iets dat het geheim der tombe kan oplossen.
Lukt dat niet, ga dan naar Egypte. Zoek meer uit over Cleopatra VII.
Verder kan ik je niet helpen.
In de envelop ligt als het goed is ook nog de ketting dat ik heb opengebroken en het briefje wat er in zat.
Wees op uw hoede, vertrouw niemand.
Ik wens u succes.

Cleopatra Philopator[/i]

thx voor het advies
zo al beter??

Met open mond staarde Cleo naar de brief. Ze las hem nog een keer, en nog een keer. Zij, een afstammeling van Cleopatra VII Philopator? Ze wist dat haar moeders meisjesnaam Philopator was. Ook wist ze wel dat Cleopatra de koningin van het oude Egypte was geweest. Maar ze had nooit gedacht dat het met elkaar te maken zou hebben.
Deze brief was waarschijnlijk van haar overgrootoma. Die was in de oorlog neergestoken. Ze had toen een pas geboren baby, dat was haar oma. Ze heeft de baby naar een weeshuis gebracht. Daar is ze opgegroeid. Toen ze achttien werd, ging ze op zichzelf wonen. Ze had een vriend en kocht een klein huisje. Ze hadden niet veel geld, maar ze waren gelukkig. Tot dat oma onverwachts zwanger werd. Toen veranderde hun hele leven. Haar vriend werkte dag en nacht om geld te verdienen, en zij moest thuis blijven om voor het kind te zorgen. Het was een moeilijke tijd geweest, zei oma altijd.
Cleo pakte het kettinkje en deed het om haar hals. Ook pakte ze het briefje. Wat een ingewikkeld schrift. Vind het geheim van de tombe. Wat moest ze daar nu mee? Ze was zo nieuwsgierig en wat had ze te verliezen. Uiteindelijk besloot ze naar de bibliotheek gaan om wat boeken te zoeken over Cleopatra VII. En over Macedonië en over Egypte. Dat zou vast niet al te moeilijk zijn, het stond er vol historische boeken.
Na een paar uur lezen vond Cleo dat ze dit zelf ook wilde uitzoeken, het was onwerkelijk. Maar er was toch niemand die haar miste.
Al haar geld legde ze bij elkaar om een vliegticket boeken en ze ging op weg naar een reisbureau om een vliegticket te gaan boeken. Ze had dol graag iemand mee genomen. Maar het moest geheim blijven. Vertrouw niemand, stond er in de brief. Bovendien, haar vriendinnen zouden het toch niet snappen. Zelf snapte ze het ook niet.
Ze had 1400 euro bij elkaar gezocht. Het was niet heel veel, maar meer had ze niet. Het zou wel kunnen lukken.

Cleo wachtte op de mevrouw voor haar die ook een vliegticket aan het boeken was. Toen ze eindelijk klaar was liep Cleo naar de balie.
“Ik wil graag een vliegticket boeken naar Macedonië.”
“Dat kan. Voor wanneer?”
“Zo snel mogelijk, als dat kan.”
De mevrouw typte wat op haar computer.
“Even kijken,”zei ze.”Morgenavond gaat er een. Om drie uur s’nachts. Er is niet veel plek meer.”
“Doe maar het goedkoopste ticket wat er nog is.”
“Oké, dat is voor 245 euro. Is dat goed?”
“Perfect. Kan ik het nu gelijk betalen?”

De volgende dag fietste ze naar Schiphol met een rugzak en haar overvolle fietstas. Ze had niets tegen haar moeder gezegd. Dus had ze een briefje op de keukentafel gelegd waarop stond dat ze een reis ging maken. Haar vriendinnen wisten ook van niets.