Clearasil, stop ermee!

Vroeger had ik altijd puistjes, daarvoor gebruikte ik clearasil.
's Ochtends en 's avonds, net als op de verpakking stond aangegeven. Mijn puistjes verdwenen, dus ik ging er mee door. Op een gegeven moment kreeg ik rode vlekjes op mijn huid. Ik wist niet wat het was, en dacht dat het wel weer weg zou trekken.
(maar nu na 4 maanden zitten ze er nog steeds).
Laatst was ik bij de dokter om te laten kijken naar de plekjes.
Wat blijkt? Het kwam door de clearasil! Het bleken littekentjes te zijn geworden.

Uitleg (wat de dokte mij zei):
Ieder mens heeft van zichzelf van binnen een vette huid. Clearasil droogt je huid uit. Hierdoor wordt nog meer talg aangemaakt, wat onder je huid blijft zitten, omdat het er niet uit kan…

Ik hoop jullie hierbij een beetje gewaarschuwd te hebben. Clearasil is slecht!
http://www.spunk.nl/article/article.php?id=1064314426781

Een hele tijd geleden heb ik het ook gebruikt, maar omdat ik merkte dat mijn huid er droog van werd ben ik er mee gestopt.
Ik heb er gelukkig geen rode vlekjes/littekentjes aan over gehouden.

Ja, het is troep. Ik heb het nooit gebruikt omdat ik allergisch ben voor iets wat er in zit, maar als je naar die ingrediënten kijkt, het is echt tinnef.

ja, dat hoor je van heel veel mensen. Ik gebruik het daarom ook niet. Goede topic ter bevestiging.

Iedere huid reageert er weer anders op. En de mijne prima. Niet meteen conclusies trekken als het toevallig bij jou zo is.

Hmm. ik stop er nu ook maar mee.
maar nu de vraag… wat helpt dan écht?

M’n broertje gebruikt sinds kort Clearasil, zal het tegen hem zeggen als ie thuis komt :astonished:

Bij mijn vriend en zusje werkt het wel gewoon zoals het hoort XD
Maar ik denk dat dat ook wel met je huid te maken heeft e.d.

o wat fijn dat je dat zegt, want wij hebben allemaal precies dezelfde huid eet- en leefgewoonten en huidproducten als jou <_<

het is echt niet dat clearasil nu meteen slecht is ofzo.
In feite is dit gewoon een bekend feit dat voor alles geldt: als je je huid uitdroogt maakt je huid meer talg aan ja.
Je moet gewoon het product pakken wat bij jouw huid past. Jij had gewoon het verkeerde, maar dat wil niet zeggen dat het voor anderen slecht is.

inderdaad. Hier kan ik niet echt tegen, sorry hoor.

OMG

ik heb het vroeger idd ook gebruik, en ik heb sinds kort ook van die droge rode vlekjes! t word ook steeds erger lijkt… :S
Ik was er mee gestopt omdat me huid brandde en ook idd uitdroogde

maargoed, dat ik clearasil voor t laatst heb gebruikt is ook al 3 jaar geleden… zou t tog kunne denke jullie…??

wat jij wil joh, ik probeer te waarschuwen geen sarcastische opmerkingen uit te lokken.

Nou, ik zou dat niet zo snel zeggen als ik jou was. Natuurlijk werkt het bij sommige mensen wél goed, maar ik ken hééééél veel mensen die problemen hebben met dit product.

Ik hoor dit soort dingen idd vaker, ik gebruik het nooit

ik gebruikte het eerst ook (2 keer per dag, 's ochtends en 's avonds)
opgeven moment werd mn huid rood, deed het pijn als k t aanraakte en was het nogal ruw-ig… toen zag mn huid er niet uit! maar gelukkig was t toen vakantie dus hoefde k niet de deur uit… <_<
k stopte met de clearasil en toen ging het (voor een deel) weer weg,maar nu heb ik op sommige plekken nog steeds een beetje rode vlekken en grove poriën!

een vriendin van mij had ook t zelfde probleem, zij had er toen een laag foundation op gedaan maar nu is t nog erger!

toen hoorde k ergens dat grove poriën nooit meer normaal worden! is dat waar? :S

xx

Ze zegt toch niet dat het bij haar niet werkte ? Alleen dat toen ze het een tijd gebruikte ze rode vlekjes kreeg. Het hoeft nu opeens niet bij iedereen te gebeuren, maar het is ook maar een tip. Zelf gebruik het niet omdat ik al van veel mensen hoorde dat het slecht is, gewoon 1 of 2 keer in de week scrubben, maskertje en niet te veel make-up dat werkt bij mij het beste!

Medewerker van Clearasil: “Clearasil helpt eigenlijk niet tegen puistjes, maar helpt je je huid schoon te houden zodat niet meer puistjes ontstaan.”

Op de reclame zeggen ze “Puistjes verdwijnen binnen 3 dagen!”

Rightt…

Ja het klopt wat je zegt, en mensen hier zeggen wel dat iedere huidtype anders is, maar clearasil droogt wel iedere huidtype uit. En ja, sommige huidtypes kunnen hier beter tegen dan anderen, waardoor het langer durt of minder te zien is, maar later zul je toch wel merken dat het slecht voor je huid is…
Wat gewoon goed werkt is, iedere dag je gezicht wassen en creme erop smeren :slightly_smiling_face:

Estee Lauder heeft wel pore minimizer maar of dat helpt… I don’t know :wink:

http://slimages.macys.com/is/image/MCY/products/8/optimized/314298_fpx.tif?bgc=255,255,255&wid=429&qlt=90,0&layer=comp&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.7,1.0,0.5,0&fmt=jpeg

ik gebruik geen clearasil …