"Clean" makeup, yay or nay?

Hallo iedereen. Ik kom hier even wat meningen vragen aangezien deze website de perfecte doelgroep voor dit onderwerp lijkt te hebben.

De titel zegt het zelf al: “Clean” makeup? Yay or nay?

Wat versta ikzelf nu onder propere cosmetica? Makeup die onder andere gebaseerd is op mineralen of natuurlijke grondstoffen. Merken die hieronder vallen zijn Cîme Skincare, Natural Self, Cent pur Cent, Rheine, … (allemaal vrijwel Belgische kleinhandelaars). Echter zijn er ook grotere spelers, zoals het merk Jane Iredale.

Wat is jullie mening van dergelijke merken? Hebben jullie ooit al eens propere cosmetica uitgetest? Zo ja, waarom? Was het voor duurzaamheidsredenen, om allergieën tegen te gaan, omdat je bewust bezig bent met ingrediënten in makeup, …? Wat vonden jullie van de producten zelf? Te duur? Verpakkingen te saai? Werkt meer doeltreffend? Voelt beter aan op de huid?

Zelf ben ik serieus on the hunt voor dergelijke makeup aangezien bijna al mijn oude producten BHT en carcinogenen bevatten :confused: Maar ik vind mijn draai niet in de aanwezige propere cosmetica sector. De merken trekken me totaal niet aan. Ze zijn te sober, de verpakkingen zijn te saai (sobere kleuren, dikwijls zijn de productverpakkingen zelf gewoon potjes of flesjes), … Ik vroeg me af of jullie hier soort van hetzelfde over dachten?

Zouden jullie graag verandering zien in die sector? Brand maar los.

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!

:heart: MakeupMogul

CLEAN BEAUTY NEEDS TO DIE IN 2020| DR DRAY - YouTube

Ik hou dit aan eigenlijk. Beetje een stomme titel eigenlijk, maar ik stel haar mening en onderbouwing altijd wel op prijs.