Clean eating/ suikervrij eten

Hoi,

Wie zou mij hier meer misschien over kunnen vertellen? Ik ben erg geinteresseerd in deze manier van eten. Ik last van vermoeidheid en darmklachten, meerdere malen naar de huisarts geweest en word telkens weer naar huis gestuurd. Op internet heb ik al veel gelezen en de vermoeidheid en darmklachten kunnen hierdoor verminderen.

Heeft iemand ervaring, doet iemand aan deze manier van eten? Zo ja, wat eten jullie op een dag en wat voor producten mag je wel en niet eten.

Liefs,

Anna

Is het dan niet verstandig door in de bieb of online zelfresearch te doen?
Er zijn ook genoeg boeken die je meer kunnen vertellen dan meiden hier.

Ben ik mee bezig, ben vanmiddag naar de bieb geweest en heb 2 boeken gereserveerd over eten zonder suiker. Ik ben meer benieuwd of er meiden zijn die ook suikervrij eten en hoe ze dit toepassen in hun dagelijkse (drukke) leven.

Mijn moeder die eet tegenwoordig ook suikervrij, en ik doe mee :slightly_smiling_face:, je kan echt heel veel maken eigenlijk! Als je er eenmaal aan gewend ben hoef je niet anders meer.

Leuk dat je het samen met je moeder doet, bij mij thuis vinden ze het raar haha!
Kan je misschien vertellen wat je ongeveer op een dag eet?

Ik wil ook suikervrij eten dus ik meld me hier. Ik eet zomin mogelijk producten met toegevoegde suikers. en ik eet veel nootjes etc.

Ik doe aan cleaneating. Maar ik denk dat je met suikervrij ook clean eating bedoelt? want fuit hoort wel bij cleaneating maar niet bij suiker vrij bijvoorbeeld, hetzelfde met chocolade.

Jaa meer clean-eating want zonder fruit kan ik echt niet!

in het begin wel maar je went er wel aan… je moet gewoon weinig kant en klare dingen kopen

Ik bedoel inderdaad clean eating, maar als je suikervrij eet kan je ook bepalen of je wel/geen fruit eet. Ik vind dat je suikers nodig hebt, net zoals vetten. Suikers uit fruit lijken mij dus gezonde suikers die je lichaam nodig heeft.

Kan je me meer vertellen over cleaneating? Nederlands blogs?

Mijn vader doet dit! Wij hebben deze boeken thuis waarvan ik het meeste ook heb gelezen. Zelf eet ik niet helemaal clean, maar ik doe zo veel mogelijk m’n best

100% suikervrij:
http://www.sugarchallenge.nl/
Ik zou dit boek echt aanschaffen, staan ontzettend veel interessante dingen in, en ook recepten.

En in dit boek: http://www.bol.com/nl/p/lekker-lang-jong/9200000011516459/
staan heeeeeeel veel lekkere ‘clean’ recepten. Hier kook ik best vaak uit, echt top! Je hebt hier soms wel eten met suiker, zoals dadels met pure chocola, maar alles volgens de voedselzandloper, dus ‘goede’ suikers. Ik neem aan dat je de voedselzandloper wel kent? En als je die nog niet kent is dat boek ook de moeite waard. Ik zou met deze beginnen. (Heet gewoon ‘de Voedselzandloper’)

Die eerste heb ik gereserveerd bij de bieb, als ik hem dan graag wil hebben kan ik hem kopen.
Ik ken inderdaad het boek de voedselzandloper, nog nooit zelf gelezen, maar wel veel op het internet over gelezen. Naar die twee boeken ga ik beide even kijken.

Bedankt voor de tips!

Je lichaam heeft idd wel suikers nodig! Op mijn blog staan veel recepten (allemaal suikervrij en E-nummer vrij) dus aardig ‘clean’. Wat wel even een tip is wat je misschien wel weet maar als je voordat je fruit eet eerst wat groente eet zoals cherry tomaatjes dan stijgt je bloedsuikerspiegel minder snel

Ik heb zelf wel een instagram account waar ik foto’s van me eten op post en recepten.
Clean eating is simpel uit te leggen: Zoveel mogelijk verse producten en geen verpakte producten. Dus bijvoorbeeld als je muesli eet moet je op de verpakking kijken of er niks aan is toegevoegd. En vermijd ook alle dieet en light producten en frisdranken. Optimel lijkt gezond maar is eigenlijk troep voor je lichaam. Ik weet niet of je instagram hebt? En anders stuur me een berichtje met al je vragen.

@divinevitallityy
Bedankt voor de tip en leuke, inspirerende site heb je! Ga hem zeker bij mijn favorieten zetten.

@kim
[font=Verdana]

Dat van die pakjes en zakjes weet ik, maar vind het nog wel lastig om te kijken of er suiker in zit door al die verschillende benamingen etc. Bijvoorbeeld bij muesli, welke is dan goed en bij kwark? Als ik dan lees Koolhydraten waarvan suikers, dan zit er suiker in. Zijn koolhydraten dan ook suikers of klinkt dit nu heel dom?

@iwannabefiit is me instagram , gaat over eten en sport.
Vraag maar op het forum of instagram als je wil weten of een product clean is , ik weet alles uit me hoofd haha.
En suikers zijn koolhydraten ja. Bijvoorbeeld dorset muesli die ik altijd heb bevat veel koolhydraten waarvan ook suikers, maar ik weet dat muesli van zichzelf al veel suikers bevat dus ze zijn niet toegevoegd (is ook te zien bij de ingrediënten, en het merk dorset is sws zonder toegevoegde troep) Je kan alle kellogs ontbijtgranen gewoon afsprepen en cruesli ook , alleen de all bran is volgensmij wel redelijk.
En van kwark gewoon de magere/volle kwark pakken zonder smaak. Ik heb altijd franse kwark en Griekse yoghurt.

Ik ben zelf langzamerhand steeds minder geraffineerde suikers aan het eten. Het is zo slecht voor je.

Alle koolhydraten zijn suikers, maar er zijn snelle en langzame koolhydraten dat heeft te maken met de GI (glycemische index) van producten hoe hoger de GI hoe sneller de suikers worden opgenomen en hoe meer je bloedsuikerspiegel stijgt, je moet proberen een beetje een stabiele bloedsuikerspiegel te houden anders krijg je sneller eetbuien.
Antwoord op je vraag; kijk bij de ingrediënten of er suiker aan toegevoegd is of iets anders zoals glucosefructose stroop, als dat niet is toegevoegd dan is het product beter. Over het algemeen geld hoe minder ingrediënten hoe gezonder het product en hoe verser hoe beter! Bijv. pure kwark dan voegen ze nooit suiker toe, ik neem altijd de biologische kwark van de AH die vind ik lekkerder dan de niet-biologische variant en biologisch is ook gezonder (geen pesticiden etc, dieren worden dan biologisch gevoerd, geen anti-biotica vlees, fruit/groente krijgt meer tijd om te groeien)

Hoop dat je hier iets aan hebt, ik heb blijkbaar moeite met korte verhaaltjes te schrijven het is gelijk weer een lang verhaal haha

had je compliment niet eens gelezen, dankje! lief van je haha :slightly_smiling_face:

Nog een boekentip! 100% gifvrij!

Chemicaliën verstoren onze stofwisseling en maken ons dik! Gebruik dus ook geen zoetstoffen (evt stevia is de natuurlijkste zoetstof) en let op je cosmetica! Ik ben sinds 2 jaar overgestapt op natuurlijke shampoo etc en voel me er veel prettiger bij, bijna nooit meer een droge huid! (Als iemand meer informatie wil over natuurlijke cosmetica kan je kijken op mijn site)