Classy 50ies look

Ik moet voor een thema feestje een classic 50’s look zien te fixen, maar aangezien mode en mode geschiedenis niet mijn sterkste punt zijn, wil ik graag jullie hulp!
Ik zelf kom niet echt verder dan het standaard jurkje met polka dot en pumps.

Als ik zoek op google, kom ik echt mega veel rockabilly tegen en dat is dus ABSOLUUT NIET de bedoeling.

De jurk of combi shirt+rok, moet dus echt classy en stijlvol zijn. Iemand zin om mij een zetje de goede richting in te duwen?

Zij is behoorlijk awesome en zit best in die stijl, dus misschien heb je er wat aan :slightly_smiling_face:
http://freelancersfashion.blogspot.com/

Zachte kleuren, hoge staart in je haar met strik. Lak schoentjes? Rode lippenstift? Polkadot dingen en petticoat onder je rok<3 Ohja sokken in je schoenen, en een leuk hestje wat je boven je jurk doet met daaronder gewoon een simpel spaghetti truitje.

Wow Vintagesoul, toen ik op die blog naar die outfits keek leek het net alsof ik écht iemand zag die in de 50’s leefde.

Grease 1/2 film ouftfit foto’s bekijken?
Of is dat niet echt jaren '50 ?

inspiratie opdoen met foto’s van bijv. marilyn monroe en audrey hepburn?

@ Broodjekroket… dat valt serieus echt heeeuhjl erg mee

Ik hoop dat ik niet fout zit, maar ik moest denken aan Marilyn Monroe :slightly_smiling_face:

Volgens mij is Grease 1 heel geschikt om te kijken voor de jaren 50! Pastelkleuren enzo, en als je sexy wilt gaan ‘burlesque’ zoals Dita von Teese!

Leuk thema voor een feestje ( :

UP

Ik geloof niet dat burlesque echt geschikt is, aangezien de meerderheid van de feestgangers man is. xD En ik dat soort aandacht niet echt hoef.

Grease is idd wel een goede, alleen is het meer rockabilly dan classy 50’s

taille kokerrokje met rode hakken rode lippenstift en krullen in je haar voor een moviestar look :slightly_smiling_face:

Zou ik doen (A)