Clarelux

Heeft iemand ervaring met clarelux ?

Ik moet het gebruiken omdat ik een of ander eczeem + allergie heb op mijn hoofdhuid. Ik ging het dus vanochtend gebruiken, maar na het lezen van de bijsluiter durfde ik niet meer. Het heeft echt heel wat bijwerkingen en ze zijn redelijk ernstig.
Dus… Iemand ervaring of tips ofzo ?

Bij elk medicijn staan er veel en enge bijwerkingen in de bijsluiter… Maar die komen bij zo weinig mensen voor, dat je niet bang hoeft te zijn. Als het echt gevaarlijk zou zijn, zou dat medicijn niet op de markt mogen komen.

Ja ik weet niet, er staan dingen op als cataract, huid die verkleurt, ongewenste haargroei, gezwollen aders en nog oogproblemen etc…

Als het voorgeschreven is door je HA, zou ik me er niet te druk mee maken. Ik lees standaard die bijwerkingenlijst niet omdat het schrikwekkend is, maar in de meeste gevallen merk je nergens wat van.
Als je het gebruikt en je merkt wat vreemds, meteen contact opnemen met HA en/of stoppen er mee. ZOu het gewoon proberen!

Ik zou me er ook niet druk om maken, als het echt zo slecht was zou het inderdaad niet voorgeschreven worden en ook staan dus op iedere bijsluiter ernstige dingen. Van de pil bijvoorbeeld kun je trombose krijgen, wat me toch wat erger lijkt dan huidverkleuring. Gewoon proberen dus! Is het trouwens een hormoonzalf? Ik gebruik 2 soorten hormoonzalf, ook voor eczeem, en dat werkt gewoon prima!

Heb even mijn bijsluiters gepakt. Ik heb hormoonzalven emovate en dermovate.

In Emovate is de werkzame stof Clobetason en (ernstige) bijwerkingen zijn:
Dunner worden van de huid, bloeduitstortingen, streepvormige littekens die lijken op zwangerschaps-strepen, netelroos, roodachtige uitslag rond de mon, kleine onderhuidse bloedingen, neiging tot bloeden, verdwijnen van huidpigment, overmatige haargroei, verergering van onderliggende symptomen.

In dermovate is de werkzame stof clobetasol en de (ernstige) bijwerkingen zijn:
Rode kleurverandering van de huid (erytheem), huiduitslag, jeuk, vorming van bultjes, lokale huidverbranding, dunner worden van de huid, een te hoge concentratie van corticosteroïden in het lichaam die kunnen leiden tot vochtophoping, vetzucht of een verhoogde bloeddruk, plaatselijke ontkleuring van de huid, overmatige haargroei, verergering van de symptomen, bij bestaande psoriasis kunnen puistjes ontstaan, bloeduitstortingen.

Behalve dat op sommige plekken (armen) het pigment uit mijn huid is, wat trouwens niet heel erg opvalt, heb ik (nog) nergens last van gehad, en ik gebruik het nu een jaar.

Oh en dat van dat pigment wist ik voordat ik het ging gebruiken want dat is vrijwel altijd het gevolg als je hormoonzalf gebruikt.

^ dat zijn ongeveer dezelfde bijwerkingen als Clarelux, niet elemaal hetzelfde, maar toch. Ahja als je dat al een jaar gebruikt en je nog niets hebt lijkt het me wel ok. Al mag je Clarelux wel maximum 2 weken gebruiken omdat het een heel sterk product is.

is het zo’n geel zalfje? Want dat heb ik ook gehad. Dat was echt vies spul, liet helemaal gele vlekken achter (was er wel af te wassen hoor). Dat mocht ik ook maar 2 weken gebruiken!

Neen het is een mousse die je recht op je hoofdhuid moet spuiten omdatvhet anders op je hand al smelt van de warmte ofzo, allemaal heel vaag.

oké vreemd ja, haha! nouja het zal vast wel goed zijn toch? (: