Claire's verkoopt 'Emo scars' Hoax

Zoals jullie weten is de Claire’s een leuke winkel met van alles en nog wat.
Je kan er van alles kopen, van sieraden tot tassen tot hairextensions.

Ik zat net op twitter en ik zag iemand die het volgende postte:

https://pbs.twimg.com/media/BOKknmwCUAA1rNe.jpg

De tekst die erbij staat :
Transfers to give you that ‘depressed / cool’ look without the hassle and pain?

simply wet and lay on you arm

hey presto!
You’re emo!

real-looking scars!

no need for the pain!

Ik heb wat research gedaan en het blijkt dat er veel kritiek hierop is. De meerderheid is het ermee oneens, maar er zijn nog steeds een paar voorstanders.

Mijn vraag: Wat vinden jullie hiervan? Zou je dit ook doen ? Denk je dat het nep is ?

Brand maar los, zal ik zeggen.

WTF

Dat was ook mijn (eerste) reactie , ja.

Ik neem aan dat dat nep is ?
Dus gewoon een random photoshop creatie en niet uit de Claire’s lijn. :flushed:

Zo niet… bizar.

Ik denk dat dit nep is.

Ik ga er echt vanuit dat dit nep is hoor.

ermm… dat wil je toch niet

Ja dat denk ik ook. Maar dan nog is het erg zielig , vind ik. Ik heb het volgende artikel zonet gevonden:

A photo is circulating the internet, purporting to show an advertisement for young women’s accessory retailer Claire’s selling “Emo Scars” which would allow young women to look as if they are cutting themselves via press-on scars. But is this image real?
It’s a hoax, and we’ll tell you why.
Grammar:If you ignore the photo (below) and look at the text in the fake ad, it contains basic grammar errors, such as “simply wet and lay on you arm,” along with sentences lacking capitalization.
Logo:The logo for Claire’s in the fake ad is an older Claire’s logo, and doesn’t quite match the original. If you look at the comparison of the logo in the ad with the real logo, you’ll find that the circled “a” is considerably different in the fake ad. The circled “a” in the original Claire’s logo is thicker and the top of the letter protrudes upward far more than in the fake.
Product:A search of the Claire’s website will yield no results when searching for emo scars. There is no evidence they sell anything even close to this type of product.
It’s a hoax.
Below is the fake ad that has been circulating.
The text reads:
Transfers to give you that ‘depressed / cool’ look without the hassle and pain?
simply wet and lay on you arm
hey presto!You’re emo!
real-looking scars!
no need for the pain!
Notice that there is a lack of capitalization for many of the sentences in the ad. Obviously a business as prominent as Claire’s would have proper grammar and capitalization in any ad. It’s also safe to say they’d never sell anything like this.
Let’s take a look at the logo itself, compared to the original Claire’s logo. Notice the particular difference in the letter “a” in each:

Wtffff

Ja, het is alsnog een hele slechte grap.

Fake, of course. Maar het blijft een jammere grap.

Ik kende hem trouwens al een tijdje, een tijd geleden is hij ook al een keer het internet rond gegaan. Ik was niet echt amused, vooral om de reacties van mensen. Het hele idee van zelfbeschadiging werd gekleineerd en uitgelachen. Beetje jammer allemaal.

Ik vind het gewoon ziek. Ook als het nep is. Dit doe je toch niet? Het is voor vele een heel gevoelig onderwerp en om zomaar iets te gaan vervalsen en iemand anders de schuld geven is niet normaal.

Ben ik met je eens. Er zijn zoveel kwetsbare meisjes (en jongens!) en als dit je gevoel voor humor is, dan is dat sowieso wel redelijk apart…

Aparte sense of humor. Mja, aan de andere kant ben ik wel weer blij dat het niet echt is :cold_sweat:

Dit is gewoon geen humor. Bah.

Ziek…

Ik denk dat het nep is, en anders gewoon ziek!

Wat een zieke grap zeg :confused:

Wtfffff. Volgende keer als ik naar de claires ga, kijk ik wel of ze dat echt in de winkel hebben. Zo ja, dan is dat echt ziek. Zo niet, dan is het een zieke grap.