Claire's dagboek

heeei,

ik heb een eigen site en ik ben van plan om daar een dagboek op te zetten van het meisje Claire. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ik sta ook open voor tips.
hier is het verhaal:

3 augustus 2011

voor de mensen die dit dagboek over honderden jaren terugvinden: ik heet Claire Jacobs en ik ben nu 13 lentes jong. ik ben dol op tekenen en paardrijden. ik ben enigskind. ik heb een katje met de naam Victor, hij is zwart met één klein wit vlekje links op zijn voorhoofd. hij heeft grote groen/gele ogen en hij is super ondeugend. een paar dagen geleden heeft hij een superduur jurkje van mijn moeder kapot gekrabd. stiekem vond ik dat best leuk want dat jurkje heeft mijn moeder van die vreselijke Peter gekregen. Peter is de nieuwe vriend van mijn moeder. ze was vroeger getrouwd met James, hij is mijn vader en hij komt uit Amerika, net zoals mijn moeder. mijn vader is de allerliefste en leukste vader die je maar wensen kan, ik snap echt niet waarom mijn moeder met hem gescheiden is. ik mis hem. maarja, mijn moeder vond het beter dat ik bij haar bleef dus heeft ze me meegenomen naar haar nieuwe mini-appartementje in New York. daar ontmoette ze Peter die voor zijn oh zo belangrijke baan naar New York moest. mijn moeder was dolgelukkig met hem en is voor hem naar Nederland verhuisd en natuurlijk moest ik mee. ik heb helemaal geen moeite met de taal want ik heb familie in Nederland wonen. en toen ik nog een klein klier kindje was heeft mijn moeder me Nederlands geleerd. ik vind het echt vreselijk om hier te wonen. ik mis mijn vader en ik mis Amerika. ik woon nu in Wassenaar. ik voel me er helemaal niet thuis. het is echt een kakkersbuurt hier! iedereen heeft dure auto’s en loopt op Louboutins! ik vind mijn oude vetrouwde all-stars veel lekkerder lopen en een spijkerbroek met een shirtje is voor mij ruim voldoende. nu mijn moeder bij Peter is ingetrokken draagt ze alleen nog maar Chanel, Dior, Prada, etc. ze is echt veranderd sinds haar verhuizing naar Nederland. maarja, hoe dan ook ik doe nu havo en ik ga volgend jaar naar de 2e klas. het is nu vakantie maar het gaat zo snel! over een paar weken zit ik weer met mijn neus in de boeken. ik moet er niet aan denken! ik denk dat jullie me nu wel een beetje kennen.

ik zal nu even vertellen wat er op dit moment in mijn leven speelt. vandaag is mijn moeder weer eens een paar dagen weg met Peter. mijn au pair Maria neemt de plaats van mijn moeder in. Maria komt uit de Filippijnen en is super aardig, ik kan haar alles vertellen! we gaan vaak samen appeltaart of koekjes bakken. koekjes bakken, dat klinkt best kinderachtig maar het is gewoon zó leuk om te doen, vooral met Maria. ze kan trouwens ook heel goed tekenen. ze heeft me van alles geleerd. ik ben echt heel blij met haar. vanmiddag komt Fabienne trouwens logeren. Fabienne is mijn aller liefste en leukste vriendin. ze begrijpt me, ze is super eerlijk en ze heeft altijd voor elk probleem tips. volgens mij heb ik genoeg geschreven, dus ik stop maar. het is tijd voor een hele, hele lange mail naar papa.

Xx. Claire

zal ik het dagboek op mijn site zetten of niet?
alvast bedankt!

Je geeft teveel informatie over de hoofdpersoon weg. Vind ik.
Edit: En je schrijft niet met hoofdletters.

oke, ik zal het inkorten als ik het dagboek online zet. die hoofdletters zal ik ook even doen.

Wat is de link van je site dan?

klik

Je mag hier toch geen reclame maken voor een andere site? Je moet het hele verhaal dan gewoon hier posten vind ik.

Overigens vind ik dat je bepaalde bijvoegelijke naamwoorden veel te vaak gebruikt (super). Ik denk ook dat je teveel waarde hecht aan merknamen/‘populaire’ uitdrukkingen. Je grammatica is niet al te best en je gebruikt geen hoofdletters, en ik vind het kinderlijk geschreven.

Als je aan die dingen werkt kan het best een goed verhaal worden!

ik weet niet of het aan mij ligt, maar je maakt heel korte zinnen, gebruik voegwoorden aub!

ik zal erop letten, bedankt trouwens :wink:.

Ik vind het wel leuk! Ik zou het wel plaatsen, ja! :slightly_smiling_face:

ik heb hem nu iets veranderd:

Voor de mensen die dit dagboek over honderden jaren terugvinden: Ik heet Claire Jacobs en ben nu 13 lentes jong. Tekenen en koken is mijn leven en ik ben enigskind. Ik heb een katje met de naam Victor, hij is zwart met één klein wit vlekje links op zijn voorhoofd. hij heeft grote groen/gele ogen en hij is ontzettend ondeugend. Mijn moeder heeft een nieuwe vriend, hij heet Peter en hij is echt verschrikkelijk! Ze was vroeger getrouwd met James, hij is mijn vader en hij komt uit Amerika, net zoals mijn moeder en ik. Ze zijn nu al ongeveer 7 jaar gescheiden. Ik mis hem. Mijn moeder verhuisde naar New York en ik moest met haar mee. Daar ontmoette ze Peter die voor zijn oh zo belangrijke baan naar New York moest. Mijn moeder was helemaal weg van hem en is voor hem naar Nederland verhuisd en natuurlijk moest ik mee. Ik heb helemaal geen moeite met de taal want ik heb familie in Nederland wonen waar ik vaak contact mee heb. Ik woon nu in Wassenaar. Ik voel me er helemaal niet thuis. Het is echt een kakkersbuurt hier! Iedereen heeft dure auto’s en loopt op Louboutins! Ik vind mijn oude vetrouwde all-stars veel lekkerder lopen en een spijkerbroek met een shirtje is voor mij ruim voldoende. Na de vakantie ga ik naar de 2e klas, ik doe trouwens havo. Ik denk dat jullie me nu wel een beetje kennen.

Vandaag is mijn moeder weer eens een paar dagen weg met Peter. Mijn au pair Maria neemt de plaats van mijn moeder in. Maria komt uit de Filippijnen en is super aardig, Ik kan haar alles vertellen! We tekenen en bakken heel vaak. Ik ben echt heel blij met haar. Vanmiddag komt Fabienne logeren. Fabienne is mijn aller liefste en leukste vriendin. Ze begrijpt me, ze is super eerlijk en ze heeft altijd voor elk probleem tips. We gaan in het oude maar mooie witte houten bootje van Peter varen. Dat is bijna het enige leuke aan Peter. Hij heeft heel veel leuke spullen die hij niet meer wilt hebben. Dus die spullen (zoals het bootje) is dan officieel mijn eigendom geworden. Het landschap rondom het meer waar we gaan varen is adembenemend. Fab zal het fantastisch vinden want ze is dol op fotograferen. Ze wilt super graag een fotoshoot van mij maken, maar ik heb daar echt geen zin in. Fab brabbelt steeds dat ik een schoonheid ben en dat ik heel natuurlijk ben. Maar ik geloof dat niet want mijn zelfverzekerdheid staat op 0%. Hé, ik heb een nieuwe mail van papa, die moet ik even lezen.
Oke, nu kan mijn dag echt niet meer stuk! Mijn vader heeft een vliegticket voor me geregeld! Ik ga volgende week weer naar Amerika om weer lekker bij mijn vader te zijn, hij heeft het al met mama besproken en ze vond het een goed idee. Oh, de bel gaat, dat zal Fab wel zijn, ik stop nu maar met schrijven.

Xx. Claire

Hoofdletters

Sorry net gezien dat je je verhaal opnieuw hebt gepost.

wat vinden jullie nu van het verhaal?

er moet wat spanning in zitten dat ze wille blijve doorleven en tja hoe groot is de kans dat het later gevonden word ? overal op internet staat het vort vol met dit sorot dingen

Alsof ik in mijn eigen dagboek “Mijn au pair Maria” zou zetten, nee, eerder gewoon “Maria”. Ik zou via een omweg omschrijven dat Maria de au pair is, want dan komt het echter over. Nu is het alsof het verhaal voor een ander geschreven is, en dat is in een dagboek juist niet. (Dit viel me even op, rest heb ik nog niet gelezen)

de spanning komt later pas, dit is pas het begin. en over dat het later mischien gevonden word. dat ‘schrijft’ claire zeg maar. (ik weet niet hoe ik het moet uitleggen xd)

^Oh ik zie het al, ze schrijft hem voor het geval dat hij later gevonden wordt. Dat vind ik persoonlijk een minpunt, maar het is jouw verhaal (:

da’s een goeie, ik ga het meteen veranderen.