CKV theatervoorstelling

Hi!

Binnenkort moet ik samen met een vriendin voor ckv naar een theatervoorstelling alleen hebben we geen verstand van het theater en we vroegen ons af of jullie ons konden helpen. Dus wie heeft suggesties voor een leuke theatervoorstelling? We hebben er het hele schooljaar de tijd voor dus een voorstelling in 2015 mag ook! Ook willen we niet teveel geld uitgeven want het is allemaal op eigen kosten. We zoeken iets meisjesachtig, spannends of echt een musical idee iets, het liefst niet iets met alleen muziek (zoals dat stuk van Andre Hazes). Wie o wie heeft er verstand van en kan ons enkele voorstellingen aanraden van aankomende schooljaar? Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!

Qua toneel kun je kiezen voor jeugdtheater, klinkt kinderachtig, is dat helemaal niet. Is vaak zelfs leuker dan ‘volwassenen’-theater. Zo speelt de Toneelmakerij dit jaar de voorstelling Metro (15+), een uitvoering van het verhaal van Orpheus & Eurydice, maar dan anders. Het RO theater is een heel interessant gezelschap, omdat zij ieder jaar een familievoorstelling doen (vaak met liedjes), dit jaar is dat De Zere Neus van Bergerac, gebaseerd op Cyrano de Bergerac. Verder weet ik natuurlijk niet waar je van houdt, maar de keuze is weer groot dit jaar (cabaret, muziek, dans, toneel, etc.). Er zijn ook weer een hoop musicals, waarvan ik denk dat Billy Elliot (van Joop vd Ende) dit jaar een mooie voorstelling wordt. En Moeder, ik wil bij de Revue, gebaseerd op de televisieserie was erg tof om te zien. Ook de musicals Heerlijk duurt het langst en Minoes (jawel, die poes) komen in het theater en lijken me aanraders. Het is maar net waar je van houdt hè?

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel. Ik heb er best wel verstand van, al zeg ik het zelf :stuck_out_tongue:

@lotusbloempje Heel erg bedankt!!