CKV: Soul & Disco Muziek

Ik moet voor CKV (Culturele Kunstzinnige Vorming) een verslag schrijven over een schouwburgvoorstelling. Ik ben naar ‘Soul & Disco Brothers’ geweest omdat ik hou van dit soort muziek. Nu moet ik deze vraag beantwoorden in 50 woorden maar het lukt me niet:

Wordt er met het muziekstuk een verhaal verteld? Of zijn er associaties met bv. mensen, dieren, dingen, situaties, natuur, kleuren? Leg uit in minstens 50 woorden.

Ik moet nu dus de oorsprong van soul & disco beschrijven omdat elk liedje weer verschillend was, de enige overeenkomsten waren soul en disco. Heeft iemand enig idee hoe ik dit in 50 woorden moet beschrijven?

Het telt mee voor m’n eindexamen dus je zou me heel erg helpen.

Uhm sorry zou t niet weten.
Ik ben dr niet naar toegeweest dus ik zou t niet weten.

Upje

Het gaat er niet echt om dat je de voorstelling gezien moet hebben, maar meer om wat de oorsprong van Soul & Disco is. Ik weet alleen dat Disco een tak van Soul is, en Soul een tak van R&B. Maar wat is nou precies de oorsprong?

Je bedoelt het land waar het vandaan komt?
Of uit welke cultuur?

Hoe het is ontstaan en wat het doel ervan was (toen het ontstond), want een muziekstijl bestaat altijd om een reden, en later is die reden er niet meer en wordt de stijl voor de lol voortgebracht omdat mensen het mooi/ leuk vinden. Maar het gaat er nu om wat de oorsprong was. Hoe het ontstond.

Oke, ik snap je nu al iets beter. (CKV is een kutvak haha, ik heb het 3 jaar geleden ook gehad.)

Maar kun je dat niet vinden op google?

Ik heb wikipedia gebruikt, maar kom er niet zo uit…

O nja, sorry maar ik ben dr héél slecht in, en ik kan dr ook niet veel over vinden.

Upje?