CKV: op zoek naar cultuur

Voor CKV moet ik op zoek gaan naar foto’s, schiderijen, citaten, spreekwoorden of anekdotes die het begrip cultuur verbeelden. Je moet op zoek gaan naar minder voor de handliggende voorbeelden van cultuur. (dus niet alleen molens en klompen) Als voorbeeld noemen ze het schilderij De aardappeleeters van Vincent van Gogh, die vertelt iets over de Nederlandse cultuur.

Ik zit al een tijdje te surfen op internet, maar het lukt me niet om voorbeelden te vinden over verschillende culturen. Het is wel makkelijk om plaatjes te vinden over allerlei feesten, dans, belangrijke religieuze geschriften, maar dat alleen mag niet. De docenten willen dat we dus ook schilderijen en gezegde vinden die de cultuur van een land verbeelden. Maar ik kan die niet vinden! Dus als iemand wel schilderijen en spreekwoorden kan vinden of weet, die over cultuur gaan: zou je het aub in dit topic willen plaatsen?

Alvast bedankt

niemand…?

Woooow moeilijk.
Zoek een spreekwoord met iets typisch Nederlands: Gierig zijn ofzo haha.

Koerden? Ik kan je helpen als het je bevalt.

Koerden is goed, het maakt niet uit welke cultuur.
Ik denk dat ik voor NL ook iets ga doen met een spreekwoord over water of geld XD, of nuchterhied: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg :stuck_out_tongue:.