CKV Hulp gezocht!

Ik heb voor CKV de opdracht gekregen om iets te doen met het thema ‘Identiteit’. Ik moet er een ontwerpvraag bij kunnen stellen, een soort onderzoeksvraag als het ware. Ik vind het ontzettend lastig, juist omdat het zo vrij is :stuck_out_tongue: Ik weet dat ik iets met fotografie wil doen en ik heb een paar ideetjes. Zouden jullie willen reageren welk idee het leukst is? Of als je nog een ander idee hebt dat tegen me zeggen/typen? :slightly_smiling_face:
Bedankt alvast!

Idee 1: Verschillende foto’s maken van iemand die iedere keer een spijkerbroek aanheeft en een t-shirt maar waarvan de accessoires steeds op zo’n manier wisselen dat diegene iedere keer een andere identiteit heeft. Om ‘kleren maken de man’ als het ware te ontwrichten.

Idee 2: Verschillende culturen bekijken en overeenkomsten in hun identiteiten laten zien. De hijab bijvoorbeeld, komt in veel culturen terug.

Idee 3: Een soort spelletje maken. Verschillende accessoires fotograferen en die op een soort bord laten plakken onder verschillende categorieën zoals Skater, Gothic, Nerd…

Idee 4: ‘Ik ben niemand, maar de omgeving vormt me tot wie ik nu ben’ Ontwerpvraag: Welke aspecten in mijn omgeving maken me tot wie ik ben? Het idee is om een fotocollage te maken van verschillende aspecten uit mijn eigen omgeving die me maken tot wie ik ben. Enkele voorbeelden zijn mijn lievelingsboeken, … en toen? xD

Idee 5: Wat geeft Rotterdam zijn eigen identiteit? Wat maakt Rotterdam nou Rotterdam en Utrecht Utrecht? Fotocollage, alweer, van typische Rotterdamse dingen, maar dat is misschien een beetje cliché.

Idee 6: Een voorwerp in verschillende situaties een andere identiteit geven. Geen idee hoe ik dat verder voor me zie.

Idee 7: Sprookjes een andere identiteit geven? But… how?

Idee 8: Een identiteitkaart ontwerpen waar op staat wie je echt bent. Persoonlijkheid, hobby’s, subcultuur?

Idee 9: Van Nerd tot Skater project. Of van Hippie tot Gothic. Foto’s maken waarbij je steeds iets weghaalt of er iets bij stopt. Eerst omgeving veranderen, dan houding, dan accessoires en pas als allerlaatste kleding.

Idee 10: Hoe kan je in je houding iets van je identiteit laten zien? Foto’s van iemand steeds op dezelfde locatie met dezelfde kleding aan die steeds een andere pose aanneemt.

1 & 9 vind ik het origineelst :grinning:

Ik zou 9 eens proberen, dat is heel origineel! Maar ik vind ze eigenlijk allemaal wel goed. :slightly_smiling_face: Veel succes en als je nog hulp nodig hebt dan mag je me gerust noten!

Ik vind 7 wel interessant :3

2

1 lijkt mij het leukst. Maar is het de bedoeling om die foto’s van verschillende mensen te maken of steeds van dezelfde persoon?

Bedankt voor de reacties iedereen :slightly_smiling_face:

Ik dacht eraan om gewoon steeds dezelfde persoon te nemen, wel zo makkelijk toch?