CKV engels boek lezen.

Haai,

Ik heb dus een probleem. Ik moet nog twee culturele activiteiten en heb al één boek gelezen (Breaking Dawn, engels boek), maar nou staat er boven dat papiertje haar handtekening en “kaartje gezien,” maar eronder “NM” en ik denk dus dat NM betekent “niet meetellen” ofzo?
Dus dat ik geen boek mag lezen? Maar je moet 5 disciplines in je CKV dossier opnemen, waarvan wereldliteratuur er één is. En elke activiteit mag je maximaal 2 x doen, dus ik mag nog een boek lezen.

Maar een boek zoals Breaking Dawn is wel literatuur lijkt mij en het eerste deel van The Vampire Diaries ook wel. En onder wereldliteratuur versta ik ook engelse boeken…Maar ik moet dus even snel weten of bij jullie boeken wel goed gekeurd worden, want anders moet ik vanavond alsnog naar een toneelstuk :S Want kan nu de lerares niet meer bereiken…

Hoop dat jullie het snappen, CKV wordt op andere scholen ook wel eens KCV genoemd ofzo :stuck_out_tongue:

Volgens mij is Breaking Dawn geen literatuur hoor? Maar dat weet ik niet zeker

Wereldliteratuur zijn boeken zoals Moby Dick, Wuthering Heights, Pride & Prejudice, Alles van Shakespear etc.

Het is afgetekend dus het zal wel goed zijn. Zou me er niet druk om maken.

KCV is Klassieke Culturele Vorming en dat is voor degenen die Latijn en/of Grieks vormen, over de klassieke cultuur. Héél iets anders dan CKV.

Wij mogen trouwens geen boek lezen, wij moeten Film, Dans of Theater doen >.<

Kutvak.

Oh een vriendin van mij heeft KCV en die zei dat dat hetzelfde was als CKV. Naja, kijk…je hebt literatuur met een grote L en literatuur met een kleine L, en het is inderdaad wel Teen’s Literature. Maar ze heeft het nog niet afgetekend in mijn map (had ik niet bij me), maar alleen op de papiertjes…maar bij het boek staat dus NM, dus maak me nogal zorgen dat het straks “niet meetellend” ofzo betekent en ik een heel groot probleem heb. :S

Breaking Dawn is inderdaad geen literatuur, en zeker geen wereldliteratuur. Ik heb zelf geen CKV maar KCV volgend jaar, dus beschouw dit maar als een upje

Voor CKV mogen wij alleen maar ‘echte’ literatuur lezen hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:
Bij ons is het enige verschil tussen CKV en KCV dat je bij KCV ook iets over de klassieke oudheid krijgt…

Ow, naja wat raar…ik heb dus nu een probleem, want dan moet ik vanavond naar die voorstelling en moet ik het andere boek vervangen met pride & prejudice, die ik eigenlijk niet echt gelezen heb…maar dat maakt verder niet uit. Pft, wat een rot gedoe. Nutteloos vak -.-

Ik zit in 4HAVO en ik heb dus ook CKV tot mijn grote spijt:( maar wij mogen GEEN Engelse boeken lezen! Ook geen Nederlands, Duitse en Franse boeken. Misschien ligt het daaraan?