Citytrip

Ik wil super graag met mijn allerbeste vriendin een citytrip doen, of gewoon een paar daagjes er tussen uit. Maar ik wil niet meteen naar feestbestemmingen, gewoon een gezellig tripje.
Aangezien we het thuis beiden niet zó breed hebben, wel werken we allebei, hadden we eigenlijk de vraag of er iemand is die een goede site heeft waar je een ‘goedkope’ vakantie kunt boeken.
We zouden heel graag naar Londen of Parijs gaan.

Dublin is niet zo heel duur wat betreft vluchten (Ryanair) en hostels (ik heb in april in het Generator hostel gezeten in Smithfield, Dublin, is heel gezellig en echt niet duur!)
Maar dat is natuurlijk geen Londen of Parijs.

Je kan met Ryanair naar Londen, is ook niet zo duur maar dan moet je wel vanuit Stansted (waar je dan meestal naartoe vliegt) nog een eind met de bus of trein en dat is nog best duur op zich.
Ik heb de laatste keer overnacht in het Westfield Hostel in Sheperd’s Bush, voor nog geen 20€ per nacht. het stelt niet heel veel voor, maar het is te doen als je echt low-budget wil.

Dublin kan natuurlijk ook, daar heb ik al meerdere mensen over gehoord,
Bedankt voor de tip alvast!

Als je langs de grens woont in Duitsland kun je ook heel goedkoop met de trein daar. Dan zou je bijvoorbeeld naar Berlijn kunnen, Munchen of Hamburg ofzo.
Berlijn vind ik echt de mooiste hoofdstad die ik tot nu toe heb gezien (ik vergelijk dan met A’dam, London, Dublin, Parijs en Brussel)
Parijs en London zijn heel leuk om eens heen te gaan en heel mooi. Er is een bruisend leven en mocht je nog een grote musical willen zien dan moet je echt naar the West End in London (hou dan lastminute.com in de gaten voor goedkope kaartjes ook voor de harry potter studios)
Dublin vond ik eigenlijk niet echt zo speciaal. Het is het net niet. Vond het nog best duur daar maar is vergelijkbaar met A’dam. Dingen als temple bar/pubcrawl en the guinness factory zijn wel musts en ook leuk maar een weekend is voor deze stad lang zat. Bericht me even over een goedkoop hostel want ik heb nog ergens een link van een waar ik heb gezeten.
Berlijn is heel anders, veel meer urban ofzo. Ook is het voor een hoofdstad echt heel goedkoop.
Ik heb ook van veel mensen gehoord dat Barcelona en Rome heel mooi zijn, maar misschien iets te duur/ver? Ook hoor ik altijd goeie dingen over Budapest, Praag, Kopenhagen en Wenen/Vienna, ben daar zelf nog niet geweest dus kan er niet over oordelen.