Citytrip in de zomer

Hee allemaal,
In de zomer willen mijn vriendin en ik een citytrip doen naar een mooie stad.
Wij willen er ongeveer een week vertoeven maar we willen het natuurlijk niet veeeel te warm hebben.
We houden van winkelen, uitgaan en culturele dingen bezoeken, wat raden jullie ons aan?
Alvast bedankt x :wink:

up

Als je het niet te warm wilt hebben moet je inderdaad niet naar Rome gaan. Ben daar in 2012 geweest en ik dacht dat ik wel wat hitte gewend was…

Pfoee ja dat kan ik me indenken in Rome. Een andere vriendin van ons heeft het telkens over Barcelona of Porto. Klinkt allemaal erg leuk maar het lijkt me dat die steden ongeveer hetzelfde klimaat als Rome hebben?

Ik denk toch dat je wat meer omhoog moet zegmaar. Praag, Berlijn, Parijs, Londen, Dublin…

Ik zou voor Barcelona of Berlijn gaan.
Barcelona kan inderdaad best warm zijn, maar je hebt er een strand dat scheelt wel. Ik was er in juni en toen was het niet heet ofzo.
Berlijn is super interessant en je kan er geweldig uitgaan! Ik was er vorige zomer, toen was het ook best heet, maar ze hebben veel parkjes, een nepstrand en een tof zwembad ([font=Verdana]) Daarnaast is eten ook erg goedkoop!

DAT LIGT AAN JOU. JE BENT RAAR.

Ik heb 6 maanden in Barcelona gewoond en ik raad je dat eeeecht aan!

Istanbul of Barcelona. Persoonlijk zou ik Istanbul kiezen, lekker goedkoop qua winkelen/eten (en het eten is ook nog eens heel erg lekker) en als je genoeg hebt van de drukte kan je gewoon een dagje de boot naar 1 van de eilanden pakken. Genoeg culturele dingen te doen en de warmte vind ik ook altijd wel meevallen, gewoon aangenaam warm met een koel briesje. Oh en de buurt rond Taksim is het gezelligst!