citroen houd menstruatie tegen?

nou zoals de titel al zegt.
Maar is het echt dat citroen of een andere citrusvrucht je mensrtuatie tegenhoud?

Nee. :bored:

Nee :grinning:

hahaha nee was het maar zo, is hormonaal geregeld…citrusvruchten hebben geen invloed op hormonen :wink: anders zouden ze ook invloed hebben op je vruchtbaarheid en they don’t

ooh, een vriendin van me zei het tege me ik dacht ff nachecke

Stijlfout: contaminatie (gebruik van twee uitdrukkingen door elkaar)
Verbetering: nakijken of checken

Maar zoals hier al gezegd werd… denk dat het anders wel veel bekender zou zijn als citrusvruchten een dermate grote invloed hadden op je hormoonhuishouding. Dat zou toch wat zijn, dat we dat in 2010 nog steeds niet weten.
Hoe komt je vriendin hierbij dan?

ze is grieks en ze had het toen ze in griekenland op vakantie was van haar familie

mierenneuker -.-

haha stiekem hou ik van die oude “cultuurgeruchten” hele generaties geloven het altijd en vaak is er zoveel niet waar

muggenziftert is beter!
En ze heeft wel gelijk.
OT, nee, citrusvruchten hebben daar geen invloed op.

Haha, dat heb ik ook ooit moeten leren x’P

Citroen is goed voor de vitamines.
Mss bedoelde ze dat? Haha.

OMG zo irritant!
ot: nou niet dat ik weet, lijkt me niet

Ik meende wel dat ik eens ergens gelezen had dat grapefruit effect had op de pil.

Ooo er zijn zoveel dingen die we vandaag de dag in 2010 nog niet weten!
Citrusvruchten zoals de grape fruit kunnen inderdaad invloed hebben op bepaalde processen waar enzymen bij betrokken zijn in het lichaam. Het kan bijvoorbeeld een enzym uitschakelen (eiwit) wat betrokken is bij de afbraak van medicijnen. Kan me zo even niet bedenken wat dit voor invloed op de hormonale (eigen menstruatie) zou kunnen hebben. Maar als je bijvoorbeeld de pil gebruikt zou dit zo kunnen zijn. Waarschijnlijk is het effect hierbij zo uitermate klein dat het verwaarloosd wordt in de bijsluiter, of het is helemaal niet van toepassing op de pil.

Oke, ik dwaal af.
Volgens mij heeft een citroen geen invloed op je menstruatie. (tenzij je er echt hele rare dingen mee doet…)

Als je hem erin stopt denk ik niet dat er veel uitkomt.

nee. denk het niet

Zo, jij bent slim zeg!

Ot: Denk niet dat het helpt. Ik heb er in ieder geval nog nooit over gelezen oid.

hahahahhahaa :'3

Let even op bij biologie wil je :wink:
super domme vraag, sorry!

Zeiksnor.