CITO

Hello,

Ik heb laatst de Cito gemaakt, ik had een verwachtte score van 550:blush: :flushed:
Ik wil graag gymnasium gaan doen, daar heb je 544 voor nodig. Maar ik ben nu zoooo bang dat ik het helemaal verpest heb!!!

Help!!

Komt vast wel goed!!

nu kan je alleen afwachte…
en als je een te lage score heb voor gymnasium dan kan je op de middelbare school je altijd omhoog werken en toch de niveau doen dat je wou.
dus maak je niet druk :slightly_smiling_face:

meis als je 550 heb en je hebt er 544 voor nodig is het toch geen probleemm?? Ik snap je stress niet…

Maak je geen zorgen, komt vast wel goed. Geloof in jezelf’ :wink: !!
(En volgens mij heb je voor gymnasium hoger dan 544 nodig)

Het gaat niet alleen om de cito maar ook om de mening van je school.

Ga naar je leraar toe, die kan je vast wel helpen. niet nu op deze zondagavond, maar morgen is weer school! gelukkig voor jou.

als je 543 of iets in die richting hebt kun je nog altijd aan je school vragen.
mja zoals hierboven staat komt wel goed. waneer is de uitslag eigelijk :slightly_smiling_face:?

Zoveel maakt die cito niet uit hoor, tenminste bij ons niet.

Vanaf 28 feb

Het hangt inderdaad niet alleen van je cito af hoor :slightly_smiling_face: Ook van het advies van je school.
En zoveel zal je score niet van je oefencito afliggen, met de oefen had ik ook 550 en met de echte 549.

Als je 550 hebt zal je echte score daar net ver vanaf liggen! Ik heb hem ook gemaakt. Ik heb vwo advies. Ik wil ook gymnasium of vwo+ gaan doen. Je zal vast wel de goede score hebben!

-

als je een verwachte score van 550 hebt, hoef je je echt niet druk te maken hoor! kies een school waar je havo/vwo en gym kan doen, dan hoef je ookniet bang te zijn dat je van school af moet. succes!

klopt ja(ffopgezocht) :grimacing:

Ik weet nog dat mijn verwachtte score 548 was ofzo. en dat dat ook uitkwam.
Voor mijn gevoel had ik het ook verpest maar de uitslag viel dus heel erg mee!

het komt wel goed!

Die score zegt niet alles. Ik had een heel lage score waaruit kwam dat ik nog net kader kon doen en dat dat eigenlijk al te moeilijk voor me was. Ik heb gewoon vmbo gedaan. Ik was wel met een herkansing geslaagd:p Dat dan weer wel maar toch.

Komt wel goed.

Relax, komt wel goed.
Het advies van je juf/meester telt ook mee, dus ook al heb je lager dan 550, kan je toch naar VWO als je juf/meester van groep 8 en je ouders dat de beste keuze vinden (behalve als je lager hebt dan 540, maar als je de oefencito goed hebt gemaakt, lijkt die kans me klein).