Cito-topic

Hoi,

Aangezien er hier genoeg mensen zitten die de cito moeten doen, dacht ik laat ik er een topic over maken.
Wat was jullie ervaring? Ben je zenuwachtig enzovoorts
Ik moet hem volgende week maken, en ik ben jarig tijdens de cito
Ik ben wel heel zenuwachtig…

Bedoel je de groep 8 CITO?
Sorry, die heb ik ver in mijn verleden gemaakt XD
Succes

De cito stelt niks voor, vrouw. Het bepaalt niet je leven en het gaat er ook niet om of je slaagt of niet.

Het was echt simpel… Dus wees niet te zenuwachtig, het valt echt wel mee…

Het is echt niet moeilijk, 'k heb hem vorig jaar moeten doen. Het verschilt ook per school of de uitslag echt je niveau bepaalt enzo. Ik had 542 gehaald, en DAMN ik wou boven de 545 komen, kon ik tto doen. x]

Jaa, die voor groep 8.
Iedereen zegt dat je niet zenuwachtig moet zijn maar dat is wel bijna iedereen. Maar volgens mij telt het voorlopig advies het meest. En daar ben ik wel blij mee

Jaa, ik wil ook graag 545 halen. Mijn voorlopig advies is vwo. Ik hoop dat het lukt…

Alvast succes! Ik was btw wel teleurgesteld over mijn uitslag, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik geen tto doe. Vwo is voor mij precies goed. :]

Bedankt. Ik ga anders denk ik ook vwo doen.

Upje

ik moet hem ook doen ,
mijn advies is havo/atheneum . maar met een paar fouten is het echt niet zo dat je met een naar een niveau lager moet .

Ik heb 'm volgende week dinsdag. Ik ben niet zenuwachtig. Ik ga gewoon mijn best doen en dan kom op waarschijnlijk op het niveau dat voor mij geschikt is! Mijn advies is Havo.

Ik zie vaak dat veel hem moeten doen die al 15 ofzo zijn, zijn jullie dan blijven zitten? Ik begrijp dat niet helemaal.

Veel succes! Het is alleen zo van, bij de cito oefenen heb ik soms best veel fouten enzo. Vandaar dat ik best zenuwachtig ben

@ mooslove

je middelbare school kan worden geselecteerd om weer een landelijke cito te maken om het niveau te bepalen voor de examens die je krijgt in je laatste jaar.
Onze school doet daar ook aan mee, ik heb volgende week 2 cito toetsen van rekenen en taal volgens mij haha
en ik doe 4 vwo :stuck_out_tongue:

Kent iemand een site waar je de cito kan oefenen?

Aha, zo :wink:

Www.Leestrainer.nl
Www.eindtoets.nl
www.meestermichael.nl

Ajb niet oefenen. Daardoor zal er niet je ‘echte’ niveau uitkomen en dat is nou net het doel van de cito. Om daar gedeeltelijk achter te komen.