Cito toets op de middelbare

Sinds vorig jaar doet onze school opeens mee aan cito toetsen voor de 1e-3e klassen. Voor deze onzin was het excuus dat andere middelbare scholen het ook doen en dat de school zo kon zien of ze het goed deden. Ik heb hier echter nooit wat over gehoord. Wordt dit ook bij jullie op school gedaan?

Ik heb het ook gehad, maar alleen in de vierde even.

Ik weet dat bij ons op school de eerste klassen het wel doen, maar zit zelf in de derde en heb er nog niks over gehoord!

Ik heb het ook gehad, zelfs nu in de vijfde nog.
Voor heel veel scholen was de havo 5 engelse luistertoets van dit jaar ook een cito.

Ik denk dat dit steeds meer en meer zal gaan gebeuren, omdat je binnenkort om te slagen voor de middelbare school ook reken- en taaltoetsen moet afleggen (en voor beide een voldoende moet halen). Dus scholen gaan hier steeds meer aandacht aan besteden en gebruiken bvb de Cito-toetsen om te oefenen.

Ik geloof dat voor alle scholen de luistertoets van cito was. Alle examentoetsen zijn cito. (Dit geloof ik iig, ik kan het ook fout hebben dus sla me niet als ik het fout zeg!!)

Op mijn vorige school deden we het ook (1 t/m 3 Havo)En mijn engels luistertoets (5H) was ook van cito.

Wij krijgen ook vaak toetsen van Cito, zijn meestal luistertoetsen.

Zover ik weet niet…

Voor taal- en rekengebied gebruiken ze een cito om het niveau van de studenten in te schatten.
De taal- en rekentoets is bijna op iedere mbo en hbo verplicht, dus ik snap wel dat ze het laten doen.
Voorbereiding scheelt een hoop namelijk.

Bij mijn broertje (hij zit voor het tweede jaar in de 3e) doen ze sinds vorig jaar cito-toetsen. Voor Duits, Engels, Nederlands en Wiskunde.
‘Ronduit belachelijk’ zeggen lijkt me een beetje ondoordacht, want het is een goed middel om te kijken hoe hoog het gemiddelde niveau van de leerlingen is ten opzichte van de ‘lat’ en ten opzichte van andere middelbare scholen.

heb ze 2 weken geleden gehad ofzo, echt dom! als je ze niet goed maakt, moet je ook nog bijles , terwijl ik voor alle 3 (engels, nederlands en wiskunde) voldoende sta :pensive:

Wij moeten alleen een rekentoets maken, maar volgens mij is dat overal?

Ja, iets met GotIt & taaldorp ofzo…

Ik heb alleen in de 1e en 2e klas cito toetsen gehad.

ik zit in de derde & wij hadden dit jaar ook voor het eerst cito toetsen, voor engels, nederlands, wiskunde, woordenschat.

Wij hebben dat niet bij ons op school. ^^

Bedoel je echt de groep 8 citotoets? Dat is wel een beetje raar, wij hebben wel eens lees- en luistertoetsen gehad gewoon van het ‘merk’ CITO, die maakt de meeste van dat soort landelijke toetsen.

Volgens mij zijn heel veel luister- en leestoetsen die wij doen van Cito, maar het is niet dat we echt zo’n toets afleggen die je in groep 8 ook hebt gemaakt. Het is meer dat de toetsen gemaakt zijn door Cito, en van het ‘‘merk’’ inderdaad, verder niet.

Wij hebben wel cito volgtoetsen, maar ik weet niet zeker of dit het zelfde is aangezien ik dit al vanaf groep 1 heb en zo is het mij ook uitgelegd. Ik heb het wel gehad in de 1e en 2e en nu in de 3e heb ik het volgensmij niet meer.