Cijfervakken Commerciële economie hbo

Ik wil misschien vanaf september Commerciele economie gaan doen op het Avans in Breda. Mijn vraag is er komen ook cijfervakken in voor zoals statistiek en bedrijfseconomie, is dit heel lastig als je daar niet echt goed in bent?

Bedrijfseconomie is écht kut als t je niet ligt.

Hey,

Ik doe ook commerciële economie. Op dit moment nog eerstejaars.
Ik heb nu 2 echte rekenvakken gehad: kwantitatieve methoden en financieel management.
Wat echt wel te doen is als je gewoon wiskunde A en economie/ m&o hebt gehad.
Kwantitatieve methoden hield bij ons in: normale verdeling, mediaan, modus, etc. niet heel ingewikkeld en kan je ook gewoon in je grafische rekenmachine zetten.
Financieel management was de eerste keer over balans, resultatenrekening, liquiditeitsbegroting en deeltje belastingen. Nu gaat het over kostprijzen en dat is ook echt niet heel moeilijk.
Daarnaast hadden we bij marketing een aantal berekeningen.

Ik ben ook geen rekenwonder, maar als je gewoon je huiswerk maakt, dan kom je een heel eind.

Ik heb dit gestudeerd daar tot januari (ben gestopt) en ja je krijgt cijfervakken, maar ze beginnen overal weer bij de basis, dus je leert het weer vanaf het begin. Dit maakt het makkelijker, dus maak je geen zorgen! De cijfervakken zijn absoluut niet de lastigste. :slightly_smiling_face: