cijfers

ik zit nu in 2 vwo en laat mijn schoolwerk soms wat verslappen. Ik sta afgerond 5 zessen en 1 5 (5.4) . zijn er mensen met tips om sneller te leren en minder afgeleid te raken. Zelfs als ik mn leesboeken, laptop en telefoon wegleg gebeurd er nog niks bij mij. Ik wil graag over maar vindt het zooo lastig om me te concentreren. Ik ga ook veel liever iets leuks doen met vrienden ofzo maar op deze manier kan dat al helemaal niet meer aan het einde van het jaar omdat ik dan allemaal onvoldoendes moet gaan ophalen. Als er andere zijn met wel goede cijfers ben ik daar wel meteen jaloers op :hammer: HELP PLEAASEE!!

Op school leren in plaats van thuis leren.

Als je in 2 VWO al zo veel moeite hebt, kun je misschien beter een stapje lager gaan en Havo gaan doen. Dan ligt de lat wat lager.

Je kunt het natuurlijk nog even aankijken. Geconcentreerd werken is echt iets waar je aan moeten leren wennen en waar je echt zelf-discipline voor nodig hebt. Als jij bijvoorbeeld wiskunde gaat maken, is het handig om aan een andere tafel te gaan zitten als waar jouw laptop staat en bovendien moet je, je mobiel wegleggen. Zo heb je al veel minder afleiding. Dit zou ik bij zoveel mogelijk vakken proberen.
Dan heb je nog de talen die je vaak achter de computer moet doen omdat je woordjes leer op wrts of zo. Hierbij kun je jezelf steeds doelstellingen geven: bij twee lijsten van 15 woordjes mag ik even iets anders doen.

Dit soort dingen zou ik eerst echt proberen. Bovendien zou ik je mentor raadplegen, die heeft er waarschijnlijk nog veel meer verstand van. Als het na dat alles nog niet lukt, is het inderdaad misschien wel een idee om naar havo te gaan. Want hé, dat is nog steeds hartstikke goed.

Haha dat had ik ook en ben toen naar havo gegaan.
Beste keuze van mijn leven :stuck_out_tongue: vrij weinig moeite gedaan en heb het toen prima gehaald
Okee niet het beste advies, want eigenlijk moet ik zeggen: ga harder leren ofzo, maar stiekem denk ik dit.
Het wordt in 3-4-5 en 6 vwo echt een heel stuk zwaarder dan dat je nu krijgt, dus als je het nu eigenlijk niet goed kan hebben, zou ik serieus overwegen ietsje lager te gaan zitten. Er is niks mis met de havo :slightly_smiling_face: