Cijfers opsturen naar DUO

Hallo!

Sorry als hier al een topic over is, maar ik had even een vraagje.
Ik heb dus een brief gehad van DUO dat ik mijn cijferlijst moet opsturen i.v.m. een lotingstudie enzo. Nu heb ik gisteren dus mijn cijferlijst gekregen. Alleen hier staat heel groot ‘VOORLOPIGE cijferlijst’ op. Bij mij blijven deze cijfers gewoon hetzelfde, omdat ik niks ga herkansen. Denken jullie dat er een probleem gemaakt van kan worden omdat er ‘voorlopig’ op staat?
Alvast bedankt!

Ik denk dat je je cijferlijst moet opsturen die je krijgt bij je diploma uitreiking.

En het betreft eindcijfers? Ik wilde het gisteravond doen maar ik twijfelde :’)

Ah oke mooi! Want ik wacht namelijk liever niet tot ik mijn diploma heb. Die krijg ik namelijk pas 27 juni en op 17 juli wilt DUO dus al bericht geven over de toelating. Aangezien DUO niet altijd even snel is, heb ik dat liever gewoon ruim op tijd in orde. Misschien dat ik zo nog even bel om het zeker te weten!

Je moet een cijferlijst opsturen die gewaarmerkt is, dus bijvoorbeeld met een stempel van school. Ik herkans nog wel, maar tegen mij zeiden ze dat ik voor 5 juli het opgestuurd moet hebben en ik ook mijn voorlopige cijferlijst moet versturen.

Je moet die wel opsturen. Ik moet bij mijn lotingsstudie mijn cijfers opsturen vóór 23 of 23 juni en ik heb mijn diploma pas de 28e. Dus mijn diploma-lijst kan ik sowieso niet sturen. Daarbij weet ik zeker dat degene met voorlopige lijst erop ook geldig is, die is juist bedoeld voor lotingsstudies.

Hoe weet je dat?

Altijd gewoon op de website van DUO zelf kijken he. Heel simpel, gewoon je voorlopige en gewaarmerkte cijferlijst opsturen samen met dat formulier dat je van DUO hebt gekregen. En dat moet je dus verzenden met die retourenvelop.

Ik heb me aangemeld voor twee opleidingen omdat een daarvan een loting heeft. Moet ik nu gewoon een keer mijn cijferlijst naar DUO opsturen of twee keer? Je moet namelijk ook de code van de onderwijsinstelling invullen. Van die zonder loting staat die er trouwens niet bij, en de brief gaat eigenlijk ook over de studie met loting.

Oh hihi, dat moet alleen voor lotingsstudies?

‘‘Stuur uiterlijk 23 juni 2013 een gewaarmerkte kopie van je (voorlopige) cijferlijst naar DUO, ook als je herexamen doet. Heb je na je herexamen hogere cijfers behaald en verandert je eindgemiddelde? Stuur dan je definitieve cijferlijst op vóór 5 juli 2013.’’

Ja, moet je wel een gewaarmerkte kopie hebben. Ik heb een voorlopige cijferlijst maar dies niet gewaarmerkt. Geen handtekening, geen stemel. Ja en nu? :’)

Ik kreeg een mailtje van school, ik zal het even voor je kopiëren

[size=15px]voorlopige cijferlijst vóór 23 juni a.s. in de daarvoor bestemde antwoordenveloppe (postzegel!) naar DUO.

Geslaagd, maar herprofileren: stuur gewaarmerkte kopie van [size=15px]vóór 23 juni a.s. in de daarvoor bestemde antwoordenveloppe (postzegel!) naar DUO en
indien hoger cijfer àstuur gewaarmerkte kopie van definitieve cijferlijst vóór 5 juli a.s. in de daarvoor bestemde antwoordenveloppe (postzegel!) naar DUO. Vermeld dat deze lijsthogere cijfers bevat!

• indien cijfer niet verbeterd is àdan gelden de cijfers van de voorlopige cijferlijst, die je al op 23 juni a.s. had toegezonden en hoef je niets te doen.

^ Ah duidelijk zo. Waarom de fuck heb ik geen stemel ofzo op mijn lijst :’) Stomme school. Heeft de rest dat wel? Of doet mijn school weer eens idioot?

^Nee volgens mij niemand. Ik moest er zelf naartoe om er een stempel op te laten zetten!

^ Hmmm. Maar ik was vandaag op school en heb alle cijfers met de teamleider besproken en heb een voorlopige lijst meegekregen naar huis (met niks erop), verder moest ik alleen zeggen of en wat ik wilde herkansen. Dus je denkt dat ik nog een keer terug moet voor een stempel? Dat is toch stom van ze xD

^Ik denk idd toch dat je weer terug moet gaan :frowning_face: Ja wel stom dat ze niet hebben gewaarschuwd, maar dat hebben ze bij mij ook niet gedaan :hammer: Gelukkig heb ik er wel aan gedacht :grinning:

^ Mijn school he… :’) Blij dat ik weg kan. Ik ga dan maandag meteen een stempel halen en alles op de post doen. Kan maar zo snel mogelijk gebeuren toch.

Verzenden jullie het aangetekend? Ik ga dat voor de zekerheid wel doen denk ik. Paranoïde ik, maar straks raakt de post kwijt ofzo :’)

Ja ik ga het ook aangetekend opsturen. Iig zekerheid!

^Ah oke, sorry ik had er even overheen gekeken bij DUO. Maar in ieder geval bedankt, dan moet ik even een stempel gaan regelen op school.

Fuuuuuucckkk! Ik heb t al opgestuurd en niks geen stempel van school gekregen ofzo? Ahh wat nu? Gaan ze dat mu niet goedkeuren ofzo?