cijfer berekening?

Hoi!

Ik sta 2 onvoldoendes op mijn eindlijst. Ik moet 1 onvoldoende wegwerken wil ik overgaan.
ik zou dan het cijfer voor het vak m&o moeten ophalen.
Ik moet nog 1 toets maken die 24 x meetelt voor de overgang. ik sta een 5.0 voor m&o, dus moet er nog 0.5 bij op.

Heeft iemand enig idee hoe ik dan kan berekenen wat voor cijfer ik hiervoor moet halen?

Ik zou gewoon heel goed leren voor die toets en het hoogst mogelijke dat je kan halen. Als je nu gaat berekenen hoeveel je moet halen voor die toets, ga je voor dat specifieke cijfer leren en misschien niet meer.

edit: ik weet niet hoe ik dat moet berekenen trouwens :stuck_out_tongue:

Ik weet niet wat de totale weging van de cijfers van dat vak is, maar tel die allemaal bij elkaar op.

Als ik er even vanuit ga dat de totale weging van alle cijfers 100x is, dan telt die 5,0 in totaal dus 100 - 24 = 76x.
76 x 5 = 380. Om een 5,5 te halen moet je dus uitkomen op 550, want 550 delen door 100 = 5,5. Dat betekent dat 24 x (dit toetscijfer) 170 moet zijn.
170 delen door 24 geeft dan het cijfer 7.

Nogmaals, ik weet niet wat de totale weging van jouw cijfers zijn dus als het anders is moet je even hetzelfde toepassen met het andere getal, maar volgens mij moet je er dan op uitkomen.

De totale weging is idd 100.
Bedankt voor de moeite!

Ik ga idd proberen het hoogst mogelijke te halen :sunglasses: