Chrysostomos !

Heey,

Dit jaar begin ik aan het zesde middelbaar en ik weet niet of het in Nederland ook zo bekend is, maar in België vieren wij dan een Chrysostomos.

Even ter verduidelijking:
Op de dag van de Chrysostomos (of xmos) wordt er gevierd dat er nog maar 100 lesdagen zijn voor de zesdejaars. Op deze dag gaan ze dus een activiteit doen (bv. bowlen), uiteten, 's avonds hebben zij hun eigen fuif, ze besmeuren de andere leerlingen, …

Maar ook heel veel scholen organiseren een show (voor alle andere leerlingen). Dit houdt dus in dat de zesdejaars een heel spektakel in elkaar moeten steken.

Mijn Chrysostomos is in Januari 2010, mijn vraag was dus: heeft iemand leuke ideetjes om te doen, bv. een thema, leuke grapjes, ervaringen, … ?

Bij ons noemt het gwn 100 dagen

Vorig jaar hadden ze het thema: C.S.I.
Ze fouilleerden ons toen we de speelplaats binnenkwamen en zo’n lichaam getekend met krijt.
In de namiddag geven de 6ejaars een show met verschillende optredens
en met het thema verband hebben ze een “film” gemaakt (met leerkrachten) met verdachten voor de moord. En de eigelijke dader was dan uitgekomen op de show

Het is een leuk idee, maar helaas hebben ze dat twee jaar geleden al gedaan bij ons op school :frowning_face:

Nog iemand ? :grinning:
Gewoon vertellen wat de zesdejaars op jouw school al allemaal hebben opgevoerd ? :slightly_smiling_face:

Wij hadden dit jaar Emergency, iedereen in verpleegsterpakjes en dokterkostuums, liedjes als Doctor Jones, enz …
We hadden ook de leerkrachten geïnterviewd, met zeer makkelijke vragen, maar die vragen weggeknipt zodat de antwoorden eigenlijk best hilarisch worden :slightly_smiling_face:

Bij ons is het thema altijd gala :slightly_smiling_face: