Chromebook een goede laptop?

Hey hoi! Zojuist zag ik een advertentie voor een ‘Chromebook’ een soort laptop speciaal voor leerlingen. Je hebt ze van Samsung, Toshiba, HP etc. Ik vroeg me af of er mensen zijn die deze laptops kennen of er ervaring mee hebben en mij er iets over kunnen vertellen? Via google zelf word ik namelijk niet veel wijzer.

http://www.google.com/intl/nl_nl/chrome/devices/features/#tab=features-tab-apps-hangout

"Een chromebook is een pc met eenvoudig besturingssysteem zonder eigen opslag. Je kunt er alleen mee het internet op en online programma’s gebruiken."

Je kan alleen maar gebruiken van online programma’s en Google applicaties installeren.

Met een chromebook sla je al je bestanden op in googledrive, een soort dropbox. De eerste twee jaar is hiervoor gratis en daarna moet je 5 euro per maand bestalen meende ik.

Jep, dit hierboven. Mijn moeder heeft er eentje en je kan er dus geen programma’s op installeren, tenzij ze in de Google App store staan. :’)
Ze zijn echt puur voor tekstverwerken/excel en al die dingen. Dingen die je normaal op school zou - moeten - doen dus.

Oh wauw :’) Nou dan geef ik wel 100/200 euro meer uit voor iets waar ik wel fatsoenlijk mee kan werken. Ik heb namelijk ook indesign en photoshop etc nodig en ja… wel meer.

Dankjewel! mag hier ook meteen een slotje op haha

Ah ja, sowieso niet aan een Chromebook beginnen dan nee!
Slotje dan maar (: