Christelijke meiden gezocht die met mij 9 maanden in Amerika willen wonen!

Hoi mede-Girlsceners!
De titel klinkt best vaag, dus laat ik die even uitleggen. Ik ben Liselotte, ben 17 jaar oud en zit op dit moment in het examenjaar van HAVO. Als ik slaag ben ik van plan een tussenjaar te nemen en naar Amerika te verhuizen, om precies te zijn Redding, CA. Het ligt een paar uur met de auto van San Francisco af.
Ik wil naar Redding omdat daar een Christelijke ‘school’ zit. Bethel School of Supernatural Ministry (klinkt aardig als Hogwarts op deze manier, vind ik altijd, haha) Het is een geweldige plek waar je veel leert over relaties, jezelf en natuurlijk jezelf in God. Ik ben er nu 2 keer langs geweest om een paar dagen mee te lopen, en ik voelde me er gelijk thuis. Het is niet alleen bijbel lezen en regels op je duwen, maar jou juist uitdagen om je eigen manier van geloven te vinden in God. Het is heel modern, ze hebben fantasische muziek (ze speelden Mumford + Sons!) En dat maakt het, vind ik, heel anders dan andere Christelijke ‘bijbel’-scholen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT-2pqbrXNGLFxYPJJ_qbH4JRXjlnbwSCDCHaH3sQIxikYiZ1F1

Nu zoek ik meiden die dat ook zouden willen en roommates met me zouden willen zijn in het jaar 15-16. Christelijke meiden die ook graag meer willen leren over jezelf, over god en de Amerikaanse experience willen. Je hebt 9 maanden les, een Amerikaans schooljaar dus. Van september tot eind mei heb je een halve dag lessen, 4 dagen per week.

Natuurlijk kan ik gewoon een appartement huren en erop vertrouwen dat de huisbaas me bij leuke Nederlandse meisjes neerzet, maar het leek me eerst wel leuk om het hier te proberen. Ik ben benieuwd!

Hier is wat info over Bethel, voor het geval jullie wat meer erover willen weten!
De site van de school: http://bssm.net/
De site van de kerk waaruit de school gesticht is: http://www.ibethel.org

Als je op youtube zoekt op Bethel Bssm kom je ook veel filmpjes tegen! Promo’s, worship filmpjes, soms zelf stukjes ‘preken’!

Liefs,
Liselotte

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUN-sUv4QXCndOC_PXMXSslEh4T6-2-ec_dzvCiF28gv4xZMXPYQ

PS. BSSM is zeker niet voor iedereen. Het is niet een orthodoxe school waar je rokken moet dragen of die, zoals ik al eerder zei, alleen in de bijbel lezen. Het is liberaal, ze geloven in de heilige geest en de handoplegging daarvan. Ikzelf word nooit zo leip als ik de heilige geest voel, maar sommige mensen wel (op de grond vallen, huilen, heel erg lachen, net als dronken zijn basically). Sommigen vinden dit raar, maar het is mijn geloof. De school focust vooral op de liefde van Jezus, de heilige geest en jij persoonlijk. Ze bieden niet alleen colleges, maar hebben ook dansgroepen, de kans om met muziek wat te doen, ze hebben festivals… Ze willen dat je zo veel mogelijk uit jezelf haalt, als het ware. :slightly_smiling_face:

PSS. Ik weet dat het een lang verhaal is, maar ik wil zo veel mogelijk info hierin kwijt! Sorry, haha.

Hier is een promo filmpje dat het kort samenvat!

Student Stories

Lijkt me heel tof! Ik heb alleen geen tijd en ben 21 jaar:) Veel plezier en succes!

Ik lees best wel vreemde dingen op internet hierover…

Wat dan, als ik vragen mag? Het is niet voor iedereen, maar zeker geen “sekte” of zo. Er zijn altijd mensen die op instanties zoals dit haten om het naar beneden te halen. Ik heb er zelf meegelopen, een familielid van me ook en het is gewoon een Christelijke school!

Ah, jammer. Heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

Upje!

Ik ook, maar dan van christenen zelf… Iets met valse profeten enzo, weet het ook niet meer precies. Mensen in mijn oude kerk hebben het er volgens mij een keer over gehad. Zelf geloof ik niet meer, dus ik heb er verder niet echt naar geluisterd, maar staat vast ook ergens op internet.

Ik heb het inderdaad opgezocht. Mijn ouders werken met de grote namen van o.a. Bethel, ik heb o.a. Kris en Bill ontmoet (de mannen die je in 1 van de filmpjes ziet). Ze zijn de meest down-to-earth mannen, zien zichzelf totaal niet als profeten.

Sommige christenen zijn helaas nogal small-minded, zullen als ze iets niet snappen in een andere kerk al gauw zeggen dat het niet klopt of niet van God is. Maar het is voor een persoon zelf om dat te beslissen.
Helaas krijgen grote namen in de Christelijke wereld al snel bakken met haat over zich heen. Maar dat is met elke christelijke school zoals dit, elke grote kerk, maar ja!

Ik wil dit niet als een soort ethische “is deze school slecht of niet” topic maken, maar wil gewoon weten of er meisjes wél geinteresseerd zijn. :slightly_smiling_face:

Sorry, maar de manier waarop je dat zegt vind ik dan weer een beetje small-minded :’)

Maar ja, ik snap dat je deze discussie inderdaad niet wil dus ik houd er verder over op. Ik hoop dat je iemand vind en veel plezier in Amerika!

Nee sorry, ik ben 23 en ik geloof niet in god.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/reisgenootreisgenoten-gezocht-234527.300.html

Ondanks dat je voor een langere tijd weg wilt gaan en het dus niet helemaal een reis is, is er toch dit topic om mensen te vinden die met je mee willen gaan.
Dus daar mag je het plaatsen. Slotje.