Christelijk geloof opdracht.

Heeemeiden.
Over 2 weken krijg ik m’n rapport,
en voor Godsdienst hebben we pas 1 cijfer. En dat was een repetitie waar ik een 6.0 voor had. Nou hebben we nog één andere opdracht dat telt voor m’n rapport, Dus ik wil graag een hoog cijferhalen. de opdracht :
Je moet op een blad van 2 a4tjes naast elkaar en dan er nog 2 onder (ben even de naam kwijt) Een soort uitleg geven over de schepping.
Dus dan moet je duidelijk maken wat er gebeurde op die dag.
Dat is het, het is best belangrijk voor me. Dus ik wil het wel goed doen.
Heeft iemand een idee?

De Schepping gebeurde in 6 dagen (;
Misschien kun je, als je een beetje creatief bent, één grote tekening maken met alles wat er in die 6 dagen gebeurde! Dus een zon, sterren, dieren, de mens etc…
Of moet het echt geschreven worden?

De bedoeling is dat je er ook bijschrijft wat er gebeurd ja. in één of twee zinnetjes per dag.
Het is vrij onduidelijk…

Moet het worden geschreven? Anders teken je de aarde in het groot. Die verdeel je in 6 taartpunten, en in elk taartpunt teken/plak je wat die dag is gemaakt, en dan zet je er uitleg bij, of de quote van hoe het in de bijbel staat.

Duurde dat niet 6 dagen? Maar misschien kun je er een soort stripverhaal van maken.

Leuke ideetjes… up!

Je kunt ook gewoon simpel een collage maken. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik zou het tekenen met als uitleg waarom je het tekent dat de mensen vroegen niet konden lezen en schrijven en dat het daarom dus door kerk ook allemaal door beeldtaal werd gedaan (kerkdienst in latijn, niet de volkstaal) dus dmv schilderijen, fresco’s en beelden! (A) en dat jij vanuit die visie dus ook bent gaan tekenen. Woot woot!

Succes!

misschien… (misschien moeilijk) maar misschien kan je een aarde maken zoals Thedoors zei. en dan er een draaischijf van maken. dat als je die schijf draai er telkens een ander plaatje tevoorschijn komt.

Dit is echt zóóó leuk!
Maar het probleem is is dat m’n leraar met dat voorbeeld kwam. Bijna hetzelfde.
kan ik niet maken.

ken je zo’n kerstimis kalender… daarbij moet je luikjes opendoen waar een chocolaatje achterzit. misschien kan je zoiets maken maar dan met 6 dagen.

Wauw kikkerkus. jij hebt goeie ideeen! echt leuk.

Je kan ook een wereldkaart maken. met achter elk continent een kerstkalender ding. en achter 1 het verhaal.
er zijn 7 continenten.

Ik denk dat ik dit gadoen.
Maar dan moet je laat maar zeggen die dingetjes open kunnen doen, maar hoe plak je dat? sorry… Doe dit soort dingen nooit,

Nou ja, genoeg ideetjes in elk geval (:

maak een voorbeeld. wacht even.

oke,

http://i40.tinypic.com/33eu2dz.jpg

mijn paint kunst… haha
geel is je poster
Wit is het gat
paars is een plakrand
roze is het luikje
donkerrood is een splitpen
en groen is stevig karton,

ja maakt het luikje daarop maak je gelijk een plakrand. die rand plak je aan de binnenkant van je poster.

Maar waarom is dat een gat?

dat hoeft niet perse. dat is als je er zeg maar een doos achterplakt.

Dus ik doe 7 gaten naast elkaar.
En daar onder plak ik karton met een plaatje van die dag.
En erom heen versier ik het nog en schrijf ik op wat er die dag gebeurd en zo. ?