choice

ik heb nog een ander verhaal gepost, maar het verhaal liep niet echt goed voor mijn gevoel, dus begin ik maar een nieuwe.

2004:
Mijn oma had bezorgd geklonken toen ze Mike, Michael en mij had geroepen. Ze rimpelde haar voorhoofd, waardoor ze er nog ouder uitzag. Ik werd opeens erg bezorgd om haar. Ik had me nog nooit gerealiseerd hoe oud ze was. Ze deed haar mond open om iets te zeggen, maar deed daarna meteen weer dicht. Ze zuchtte en zei dat ze niet meer lang te leven had. Het leek net als of er iemand me een klap in mijn gezicht gaf. Ik was geschokt. Mijn ouders waren omgekomen bij een auto ongeluk. Dan had ik niemand meer! Niemand was een beetje overdreven, ik had namelijk mijn broers nog. Ik voelde me ongemakkelijk worden. Ik zag in de blik van haar dat ze meer te vertellen had. de stilte die er viel duurde veel te lang. Ze schraapte haar keel en zei: Lena? Ze had me nooit bij mijn naam genoemd, waarom deed ze zo vreemd? En waarom noemde ze mijn echte naam? Meestal noemde ze me lieverd? of schat? Ik snapte er niks van. Één ding wist ik zeker dat na deze dag veel dingen gingen veranderen.

ik heb niert op hoofdletters gelet

Ik heb hier wat dingen over je interpunctie en verder is het wel leuk.
# Misschien toch wel even de hoofdletters bij een nieuwe regel.
# Ze schraapte haar keel en zei: ‘Lena?’ of deze ‘Lena?’, zei ze op een vragende toon nadat ze haar keel had geschraapt.
# Niemand was eigenlijk een beetje overdreven, ik had namelijk mijn broers nog.

Je hebt niet op hoofdletters gelet… Mag ik vragen waarom? Als je een verhaal schrijft, dan hoor je daar juist op te letten. Ik vind het alles behalve fijn lezen, want je mist ook nog eens leestekens.

Opmerking over post hierboven: Het is ‘Lena?’ zei ze op een vragende toon nadat ze haar keel had geschraapt. Die komma moet daar niet, want er staat al een vraagteken. Als het was. ‘Lena,’ zei ze nadat ze haar keel had geschraapt, dan moet die komma daar.

omdat het voor mij niet zoveel uitmaakt, maar ik snap dat het fjiner leest met. ik heb het verandert.

bedankt voor jullie reacties, ik heb de punten aangepast.

Het maakt je niet zoveel uit? Wat is dat nou weer voor een antwoord? Als je een verhaal schrijft, dan moet je met hoofdletters werken. Als jij een toets maakt voor school, dan moet je met hoofdletters schrijven aan het begin van de zin. Als jij een sollicitatiebrief opstuurt naar een bedrijf, dan moet je OOK met hoofdletters werken.
Dus het maakt heel veel uit. Het hoort gewoon bij het schrijven, ik ga toch ook geen verhalen zonder klinkers schrijven of alleen maar in grote letters?

In principe gaat het eigenlijk wel om de tekst.

ik neem het wel serieus, anders had ik het toch niet verbeterd en niet geplaatst, alleen ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte

en anders had ik hier niet op gereageerd

Heb je ooit een boek zonder hoofdletters gelezen? Sorry, maar ik kan me hier behoorlijk aan irriteren. Natuurlijk maakt zoiets uit.

nee dat heb ik nog noooit gezien. maar dan weet ik het toch nu?? en ik vind dat je niet via de computer kan bepalen of iemand liegt of niet!! vertrouwen mensen

Meid, ik zeg ook niet dat je liegt. Heb jij mij dat ergens zien zeggen? Ik snap alleen niet waarom je het je niets uitmaakt of er hoofdletters staan of niet. That’s all. Maar goed, ik hou er al over op, want je snapt me nu wel.

sorry misschien is liegen niet het goede woord, het was meer bedoelt omdat iemand zie dat ik het niet serieus bedoelt. het was in het algemene bedoelt