Chocolate Chip cookies.

hee, ik ga dit recept maken :

[i]Oventemperatuur en baktijd:
Elektrische oven: 180°C
Hetelucht oven: 170°C
Gasoven: stand 3
Baktijd: ca. 15-20 minuten
Ingrediënten:
125 g roomboter of margarine
75 g witte basterdsuiker
snufje zout
175 g zelfrijzend bakmeel (Koopmans)
1 losgeklopt ei (m)
1 zakje Dr. Oetker Mix & Versier Chocolate Chips
Extra nodig:
bakpapier
mixer met deeghaken
Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor. Bekleed de bakplaat met bakpapier.
Vermeng de boter met de basterdsuiker en het zout.
Voeg de helft van het losgeklopte ei en het zelfrijzend bakmeel toe en meng dit met de mixer met deeghaken tot een samenhangend deeg.
Kneed de Dr. Oetker Mix & Versier Chocolate Chips met de hand goed door het deeg. Verdeel het deeg in 20 gelijke stukken en draai hier balletjes van.

Leg de deegballetjes op de met bakpapier bekleedde bakplaat en druk deze iets plat (ca. 1 cm dikte); zorg voor een tussenruimte van ca. 5 cm. Bestrijk de koekjes met de rest van het losgeklopte ei.

Bak de koekjes in ca. 15-20 min gaar en goudbruin.[/i]

In het dikgedrukte stuk staat dat je maar een half ei toe moet voegen. Ik moet ga alle ingrediënten verdubbelen, want ik wil 2 keer zo veel. Maar dan kan ik toch gewoon 1 heel ei toevoegen?

En weet iemand trouwens wat de rede is waarom er op zoveel sites staat dat je het ei eerst in een apart kommetje moet doen?

oja, ik ga trouwens niet die versierspulletjes van dr. oetker gebruiken. Maar weet iemand hoeveel chocola ik er ongeveer in moet doen?

Groetjes.

1. Ligt er aan of je de rest van het ei nog wilt gebruiken om de koekjes te bestrijken. Als je dat niet wilt is 1 ei genoeg. Als je dat wel wilt, moet je een 2e ei pakken.

2. Omdat je het ei eerst goed los moet kloppen voordat je het door de rest mengt.

3. Zo’n zakje is volgens mij 100 gram. Dus dan zul je ook 100 gram chocola nodig hebben.

ja als er eerst een half ei staat moet je nu een heel ei doen

nee eigenlijk weet ik het niet van de chocola
ik zal of gwn een deel van de chocola smelten en ook nog kleine stukje chocla erin doen
of gwn chocola gaan breken en dan zie je vanzelf wel hoeveel je nodig hebt

maar wat bedoelen ze met een 1 zakje dokter oetker mix?

dat is een mix met allemaal kleine stukjes chocolade erin van dr oetker.