Chocoladevrije maand

Aangezien vandaag november start, heb ik mezelf voorgenomen om eens een chocoladevrije maand te houden. Ik eet altijd vrij gezond, maar als ik iets met chocolade zie dan ben ik niet meer te stoppen. Als uitdaging wil ik dus alles met chocolade laten liggen de komende weken. Ik ben de laatste tijd veel aangekomen en hoop dat een chocoladevrije maand (natuurlijk gecombineerd met sporten) hier terug wat verandering in kan brengen.
Ik hoop dat er van jullie nog een aantal zijn die hier toevallig ook eens behoefte aan hebben, want ik denk dat het wel fijn zou zijn om mensen te hebben die hetzelfde proberen als motivatie!

Ik heb nu net toevallig een Kitkat op, en ik denk dat als ik deze niet had gegeten ik het toch niet vol had gehouden. Maar succes en een upje voor jou! Goed bezig. :slightly_smiling_face:

Ik eet eigenlijk vrijwel nooit chocola :’)

waarom zou je een maand daaraan verspillen? D:

nee wel knap van je! Ik zou t niet kunnen

Echt knap! Ik wil het wel een keer doen, maar niet in de feestmaanden :’)
Miss in februari ofzo een keer :stuck_out_tongue:

Ik doe niet mee haha, eet elke dag 99% chocolade omdat het gezond is (:

Dank je! & Ik wil het gewoon eens een keertje geprobeerd hebben. :slightly_smiling_face:

Ik heb het een keer eerder gedaan, maar dat was wel in de zomer. Nu zou ik het niet kunnen. Zeker niet met de chocoladeletters.

Succes in ieder geval!

Is het je toen gelukt? Bij mij zijn het vooral koeken met chocolade die ik niet kan weerstaan :slightly_smiling_face:
Dank je!

In principe wel. Ik had op de allerlaatste dag per ongeluk chocolademelk gedronken, zonder er bij na te denken dat dat ook een soort chocolade was, maar voor de rest ging het wel gewoon goed. Ik moet wel toegeven dat ik in de zomer altijd minder zin in chocolade heb.
Wat wel lastig was, was dat ik normaal altijd vlokken of nutella at 's ochtends. Dat was even zoeken naar andere soorten beleg.

Ja, ik eet in de zomer ook minder chocolade :slightly_smiling_face: Maar toch nog altijd wel genoeg! Wel goed dat je het echt een hele maand hebt uitgehouden en dat ene glas chocolademelk is nu niet zo erg! Ik hoop dat het mij ook lukt!

Haha heeeel veel succes. Ik ben echt een sucker voor chocolade en snoep.

Ik eet zo vaak een maand geen chocola. Alleen juist in de wintermaanden wel (chocomelk, chocoladeletters, choladepeppernoten).
Succes!

Oké, i’m in! Ik wil mezelf testen, zeg altijd heel hard dat ik zonder chocolade kan en dat het echt niet zo bijzonder is, maar stiekem geniet ik ook wel van een stuk pure of melkchocolade op z’n tijd. Ben benieuwd hoe ik dit ervan af breng (en of mijn cravings echt zo meevallen als ik dacht)

Ik heb net chocolade op, maar ik vind dit een leuke uitdaging :'D. Ik ga toch proberen nog mee te doen!

Ooh ik ga dit ook proberen ! Denk niet dat ik het heel lang volhoud maar ik kan het altijd proberen haha

Leuk dat je meedoet! Ik dacht ook altijd dat ik makkelijk zonder chocolade kan, maar als ik terugkijk, eet ik in een maand wel echt genoeg chocolade (de koeken die ik eet zijn altijd met chocolade) Veel succes! Ik zal iedere dag hierop posten of het me gelukt is!

@ xOhMyGosh en @Jara. : Veel succes! Hou me zeker hier op de hoogte of het jullie lukt, hopelijk kunnen we elkaar dan wat motiveren :slightly_smiling_face:

Chocola hoeft helemaal niet ongezond te zijn…
Cacao zelf is plantaardig en hartstikke gezond, je moet alleen een variant vinden zonder suiker en troep erin. :slightly_smiling_face:

Ja, dit klopt, maar bij mij zijn het gewoon de koeken met chocolade of zo milka chocolade met hazelnoten en dit is wel ongezond want zit vol suiker. :slightly_smiling_face: