Chocoladecake uit 'n mok.

Hey meiden,

Ik had 'n recept gevonden voor een snelle chocoladecake uit 'n mok (http://allrecipes.nl/rece…oladecake-in-een-mok.aspx). Dus ik vol blijdschap aan de gang met het receptje.

Als alles klaar is, moet de mok 3 minuten in de magnetron op 1000 watt, en dan is die als het goed is klaar! Dus ik haal de mok eruit, en het lijkt wel een bruine spons wat erin zat. Ook helemaal niet lekker!

Toen heb ik het nogmaals geprobeerd en alles voorgesmolten in de pan etc. Maar de tweede keer is dus ook mislukt!

Weet iemand wat ik fout doe, of heeft iemand dit eerder gemaakt?

Euhm ik het dit ook gedaan maar dan van het recept dat op girlcene stond. Cupcake uit een mok ofzo.
Maar ik had gewoon precies gedaan wat erin stond. Misschien ligt het aan het meel, want je hebt meel en bloem en bakmeel ect.

Hoe kan dat in 3 minuten klaar zijn? raar

Hier op gs was er ook een recept van, echt zo vies was dat.

het is gewoon een fail…
ik heb het ook op alle mogelijke manier geprobeert, maar je moet toch echt een oven hebben om dat rijs proces en wat er allemaal gebeurt met een cake goed te krijgen

Die ik had gemaakt was echt lekker hoor, was echt cake. Je ziet ook bij die reacties onder het artikel dat het heel verschillend is.

misschien toch wat langer in de magnetron?

ik denk dat het echt ligt aan je magnetron, bij onze oude magnetron was mijn popcorn altijd perfect en helemaal gepopt maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid hetzelfde, het is of maar voor de helft gepopt of verbrand. ik denk dat dat ook zo is met de cake.
Wil het wel een keer proberen

Als iemand daar nog een oplossing voor weet (A) Heb ik dus ook altijd, maar alleen met zoete popcorn, zoute is geen probleem. Vaag.

ik heb die ook gemaakt, en ik maak 'm nog heel dikwijls, dus ik vind 'm errrrug lekker ;p

Door dit topic krijg ik zin in cake -.-

misschien ligt het er aan of je een gewone magnetron heb of een oven magnetron?

je moet 3 lepels meel en cacao, 4 lepels suiker, dan goed roeren. er een ei doorheen roeren en dan 1,5 lepel olie. dan 3 minuten in de magnetron en dan is hij heel lekker. wel gewoon in een mok doen.

ik heb hem al heel vaak gemaakt en is echt lekker. maar ik had eerst een recept met alles 3 lepels maar dat klopt niet. zoals hieboven vind ik hem heel lekker. succes ermee:)

Je kan de nog niet gepopte popcorn in een pannetje gooien met wat zonnebloemolie
erbij, dekseltje erop, en er zullen veel meer poppen… ik deed het vroeger
altijd wel, maar ik kocht gewoon zakjes niet-gepopte-popcorn, maar ik denk dat het hier ook bij werkt… Misschien wel het proberen waard?

ooh en niet langer in de mangentron doen, dat werkt niet, deed ik de eerste keer ook en toen was die helemaal verbrand van binnen

Dan is het hele popcorn-uit-de-magnetron-idee weg :’)
Maar idd, misschien is zo popcorn maken ook wel beter eigenlijk. Kan je zelf bepalen of en hoeveel zout er bij komt

Dankjewel voor al jullie reacties! Ik ga dit recept hierboven ook nog even uitproberen…

Ik heb ook al geprobeert langer/korter in de magnetron etc. Dus ik weet het allemaal niet! Haha, ga dit hierboven proberen en zo niet, pech! Dankjewel allemaal.

t ziet er heel lekker uit op dat plaatje… misschien gewoon in de over doen?

ik ga hem straks maken. :grinning_face_with_smiling_eyes:

wat een simpel recept! Ik ga het vanavond ook eens proberen :slightly_smiling_face: