Chocolade bonbons maken

Ik wil heeeeel graag chocolade bonbons maken, maar ik weet niet echt hoe je dat makkelijk kan doen. Ik had het vroeger een keer op tv gezien en ook een keer gedaan. Ik dacht dat het gewoon was dat je je chocola smolt en dan in ijsklontjes vormpjes deed en dan in de koelkast, maar misschien is het ook wel heel anders.
En ik heb nog een paar vragen.
Hoeveel chocorepen heb je nodig?
En kun je pure chocolade in hetzelfde pannetje gooien als melk chocolade? Dus dat je ze mengt?
Please antwoord, want als ik het op internet zoek vind ik alleen maar vet ingewikkelde recepten…

een maniet :

je doet nootjes, wlke zelf het lekkerst vind in en keuken machine.
als je nootjes een beetje geplat en ik kleinere stukjes zijn ga je de chocolade smelten …
als je gesmolten chocolade hebt roer het met die nootjes.
als je die 2 door elkaar hebt geroerd, dan doe je het in van die kleine dingetjes die je ook voor muffins gebruikt maar dan kleiner …
dan doe je er nog iets over heen (hagelslag, taart versiering ofzo) en dan ff in de koelkast … en dan is die hard dus klaar !! SMULLEN MAAR ! ze zijn egt lekker !
succes !

xx

Niemand??

bn ik niemand :frowning_face:

:sob::muscle:

Net toen ik dat berichtje had gestuurd en ik op verzenden klikte had jij je berichtje gestuurd… :stuck_out_tongue:

K kan geen ijsklontjes vormpjes vinden…

Ff On topic: Jaaaa! Dat wil ik ook al heeel lang weten… ik dacht zelf dat van die minimuffin vormpjes niet zouden werken, maar dat moet ik dan misschien toch nog maar es proberen :stuck_out_tongue:

Maar hoe groot zijn die minimuffin vormpjes dan? Want wij hebben wel gewone, maar dan krijg je toch vet grote bonbons? En please tell me met wat voor vormpjes je nog meer bonbons kan maken, want onze ijsklontjes vormpjes zijn kwijt…

ahahahahaha :stuck_out_tongue: okeej :grinning:

Die zijn het ook niet :stuck_out_tongue: je hebt namelijk ook van die hele kleine… wel eens bij de Xenos gezien.

neej je hbt ook van die kleine te koop , alleen ik zou niet weten waar … xenos misschien ?

Maar hoe moet ik nou bonbons maken?? Zeg me waarmee je nog meer bonbons kan maken, want de winkels zijn dicht dus ik kan ook geen vormpjes kopen…

Nu kan ik geen bonbons maken…

doe gewoon in muffin formpjes
heb ik ook gedaan met een vriendin en dat werkte prima

:stuck_out_tongue: Ik weet niet waar je woont… maar het is de eerste zondag van de maand en bij ons is het dan koopzondag hoor :stuck_out_tongue:

Maar ik heb alleen maar van die grote…

Chocolade bonbons (kies zelf of je puur, melk of wit wilt)

Ingrediënten:

Voor ganache (de vulling), afhankelijk van welke smaak je wilt

Puur
300 gram pure chocolade
150 gram room

Melk
300 gram melkchocolade
200 gram room

Wit
350 gram witte chocolade
150 gram room

Voor de buitenkant van de bonbon:
300 gram chocolade
100 gram chocolade in een andere kleur om te versieren)

Voorbereiding

Kook de room in het steelpannetje
Smelt de chocolade op ongeveer 40 graden
Meng de gekookte room met de gesmolten chocolade
Bedek het bakje met plastic folie
Giet het mengsel ongeveer 2 cm dik op het plastic folie
Laat het mengsel afkoelen in de koelkast

Bereidingswijze

Na ca. anderhalf uur het hard geworden mengsel (de ganache) uit de koelkast halen (dit mag ook langer in de koelkast staan!)
Laat de ganache even op kamertemperatuur komen
Smelt de chocolade voor de buitenkant tot ongeveer 40 graden
Breng een dun laagje chocolade op de plak aan en laat dit hard worden (gaat snel!)
Leg de ganache op een vetvrij papier en leg een ander stuk vetvrij papier klaar
Verdeel de ganache in kleine vormpjes. Dit kan je zelf snijden of je kan gebruik maken van vormpjes. Van de overgebleven ganache kan je balletjes draaien, maar probeer het contact met de handen zo kort mogelijk te houden i.v.m. lichaamswarmte.
De gesmolten chocolade en een doorhaalvorkje pak je erbij
Gooi de ganache een voor een in de gesmolten chocolade. Zorg ervoor dat het helemaal bedekt is met chocolade. Met het vorkje haal je de bonbons eruit. Laat ze even uitlekken en leg ze dan voorzichtig op het vetvrije papier
Laat dit hard worden
Smelt dan de chocolade in de andere kleur om te versieren
Vouw van een vetvrij - driehoek - stuk papier (A4 in 2 driehoeken gesneden) een dichte tuut en vul het met de gesmolten chocolade. Aan de bovenkant vouw je het weer dicht.
Knip er een heel erg klein ieniemienie stukje af zodat je heel fijne lijntjes kunt trekken
Gebruik je fantasie!
Laat ook dit weer hard worden (eventueel in de koelkast, maar daar kunnen ze wel wit van uitslaan!)

Serveertips
Je kan zelf nog van chocolade een bonbonschaaltje maken.
Aan de vulling kan je uiteraard smaakjes toevoegen die je zelf lekker vindt! Bijvoorbeeld een koffielikeurtje of kirsch.

Of

Chocolade-bonbons
Ingrediënten:
250 gr marsepein
250 gr gepelde walnoten
250 gr gepelde hazelnoten
1 eetlepel chocoladepasta, puur
2 eetlepels roomboter
200 gr extra bittere chocolade of couverture
Hagelslag ‘chocolade en hazelnoot’
Bereiding:
Het marsepein glad kneden met 30 gr gemalen walnoten, de chocoladepasta en de zachte boter
Op huishoudfolie uitrollen tot een lap met een dikte van 1 cm en hieruit rondjes steken van 2 1/2 cm doorsnee
Op een plaat leggen en op elk rondje een mooie halve walnoot of hele hazelnoot drukken
In de koelkast stijf laten worden in ongeveer 2 uur
Ondertussen 150 gr chocolade au-bain-marie al roerend verwarmen, laten smelten tot een temperatuur van 55 graden en uit het waterbad nemen
De rest van de chocolade raspen en in delen bij de vloeibare chocolade roeren, zodat deze afkoelt tot ongeveer 30 graden
In een platte schaal een laag hagelslag strooien
De noot-marsepein-bonbons aan een bonbonprikker of fondue-vork steken, door de chocolade halen, even laten afdruipen boven de chocoladepan en op de hagelslag zetten en laten drogen

x

Bij die eerste heb je room nodig zodat het wat steviger word (en we hebben gene room) bij de tweede heb je noten marsepein en weet ik het wat allemaal nodig en dat hebben we ook niet…

Dan wacht je toch een dag, koop je morgen de benodigdheden en ga je morgen aan de slag. Je doet net of wij je nu moet zeggen hoe jij nu, ter plekke, bonbons kunt maken terwijl je niet alle ingredienten hebt…