Chloor allergie?

Hee,
Volgens mij heb ik een chloor allergie. Bij 1 op de 3 zwembaden waar ik in ga krijg ik erge uitslag, overal bultjes en soms wordt ik er ook echt ziek van (koorts enzo). Sinds kort heb ik in onze tuin een jacuzzi. Helaas kan ik er niet in omdat ik daar ook uitslag van krijg:( Zijn er meerdere kinderen die hier last van hebben en wat kun je er tegen doen?
Xx

meerdere kinderen? :’)

Ik vrees dat je er niks aan kunt doen.

Ja, volgens mij komt het bij volwassenen niet voor:P Alleen ‘kinderen’ zijn er gevoelig voor :stuck_out_tongue:

ik ken een kind die moet overgeven van chloor; ze kan er ook niets tegen doen.

Ik ben ook allergisch voor chloor

Ik krijg allemaal bultjes op me buik/rug enzo wat dus jeukt en word erg verkouden
Ik gebruik gwn allergiepilletjes ervoor en dat helpt wel :slightly_smiling_face:

Dokter?

Ik krijg buikpijn van chloor. Hoe het komt is me een raadsel, maar na het zwemmen heb ik altijd vréselijke buikpijn (o.a. daardoor ook gestopt met zwemles en nog steeds geen zwemdiploma, haha -ikkantrouwenswelzwemmenhoor-). Maar ik heb sowieso al veel allergieën en snel buikpijn, dus daar zal ik dan ook wel gevoelig voor zijn.

Miss dat je buikpijn krijgt omdat je aldoor water binnenslikt? Das ook niet zo goed voor je en dan krijg ik ook altijd buikpijn

Ik ben ook allergisch voor chloor, word er heel erg ziek van, ontstoken ogen, koorts, hoofdpijn etc… Ik probeer gewoon zo min mogelijk te zwemmen en alleen in de open lucht te zwemmen zegmaar, dan is het voor mij nog wel te doen.

Ja, maar zover ik weet slik je niet zoveel water in. Misschien een enkele keer heel per ongeluk, maar in principe niet.

Een oudklasgenootje van mij had dat. Vet sneu want hij kon nooit mee zwemmen enzo.

ik heb ook altijd heel erg last van eczeem en chloorallergie gehad. nu ik 17 ben is dat allemaal echt al een stuk minder erg, ik denk ook doordat ik sinds mijn 8e aan zwemsporten doe en minstens twee keer per week anderhalfuur zwem. Heb nog wel allergische reacties maar niet meer over mijn hele lichaam.

Jep, ik.
Zowiezo, nadat je in het chloor bent geweest GOED afspoelen met schoon water. En er zijn ook speciale pillen voor, heb ik ook. Je kunt het beste daar even voor naar de huisarts gaan.

Ik krijg er alleen jeuk van en ik moet niezen. Maar kun je een jacuzzi ook niet met zout doen ipv chloor? Dat hebben we in ieder geval bij ons zwembad gedaan.