Chloë. (:

1 :grin:

‘Mam,’ begin ik, ‘we hebben het hier al zo vaak over gehad.’ Ik haal diep adem. ‘En feitelijk ga ik ook niet op mezelf wonen, maar samen met Larissa.’ Ik kijk haar aan. 
Mijn moeder blijft stil.
‘Je moet weten dat ik het ook eng vind.’ Mompel ik en ik geef haar een dikke knuffel. 
Samen lopen we naar de verhuiswagen, waar mijn vader met een knappe verhuizer aan het praten is. 
‘Hé Chloë,’ de bulderende stem van mijn vader doet mijn oren suizen, ‘ken je deze geweldige gozer al?’ Jan, mijn vader, slaat de jongen in de blauwe overall op zijn schouder. Die staat er wat verlegen bij. Uiteindelijk ben ik degene die mijn hand uitsteekt, na een langdurige wie-kijkt-er-weg-strijd. Zijn hand is groot en sterk en doet mijn knieën knikken. Hij is écht knap, met zijn felblauwe ogen en blond haar. 
‘Ik ben dus Chloë.’ Zeg ik nadat we elkaars hand hebben losgelaten. ‘En met wie heb ik het genoegen?’ 
‘Boris Rubbens.’ Hij veegt met de palm van zijn hand het zweet van zijn voorhoofd en kijkt me langdurig aan. 
Mijn vader tikt hem op zijn arm: ‘Zullen wij ons nog even ontfermen over het bed van onze jongedame?’ Boris knikt. Samen wandelen ze kletsend richting de achterkant van de verhuiswagen. Weg romantisch moment. 
‘Chloë,’ mijn moeder schudt aan mijn arm. In eerste instantie reageer ik niet, totaal opgaand in het prachtige silhouet van verhuizer Boris. Als ze nog een keer schudt draai ik  me om.
‘Wat is er?’ Het komt er iets gemener uit dan ik wil. 
Mijn moeder kijkt me geschrokken aan, maar vervolgt dan haar verhaal. ‘Is dat niet jouw verhuisdoos,’ ze wijst een eindje verderop, ‘waar die kat tegenaan aan het plassen is?’
Ik draai me om. Oh god, ik wist niet dat verhuizen zo vermoeiend was.
‘Bedankt mam,’ mompel ik en ik zet het op een lopen. 

[i]Wordt vervolgd .. (:[/i]

Reacties? xD

ahh je hebt het andere stuk weggehaald! maar tot nu toe ziet het er leuk uit :’)

heel leuk!

Haha leuk! Tis nog in het begin, dus kan er nog niet heel veel over zeggen, maar ik ben benieuwd naar meer :slightly_smiling_face:

Je hebt echt een leuke stijl!
More?

Leuk, maar ik zou Chloë niet zeggen ‘met wie heb ik het genoegen?’, maar Boris gewoon uit zichzelf zich voor laten stellen :wink:

en er staan een paar spelfoutjes in, zoals ‘mijn moeder schud aan mijn arm’. schud = schudt

Thankyou (:

‘Totaal doorweekt,’ zeg ik boos. Ik heb het over mijn boeken, een stuk of twintig, die zijn onder gepist door de kat van de buren. ‘Als ik het ooit in mijn hoofd haal een kat te nemen, wil je me dan slaan?’
Larissa grinnikt. ‘Wie laat er dan ook een verhuisdoos op de oprit staan?’
‘Het is niet grappig!’ Ik pak een kussentje van de bank en sla hem met al mijn kracht tegen het hoofd van Laris. En wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten, dus twee seconden later heb ook ik een kussen in mijn gezicht. ‘Trut!’ gil ik lachend en ik gooi nog een kussen tegen de buik van mijn huisgenootje, om vervolgens mijn benen onder me vandaan te rennen naar de badkamer. De deur smijt ik dicht en snel draai ik het slot om.
Net op tijd, want nog twee tellen later probeert Larissa verwoed de deur open te krijgen. Als ze merkt dat hij op slot zit gebeurt er even niets. Dan hoor ik hoe ze neerploft voor de deur. ‘Dat gaat voor jou een lange avond worden, meisje,’ schreeuwt ze, ‘want no way dat ik hier nog weg ga!’
Ik glimlach. Ondanks dat ik 19 ben en zij zelfs 20 gedragen we ons soms als 13. We kunnen totaal onszelf zijn bij elkaar. Daarom houd ik zo van haar, en noem ik haar altijd mijn beste vriendin. En natuurlijk was zij ook de eerste aan wie ik dacht toen ik met iemand wilde ‘samenwonen’. Gelukkig vond zij het thuis ook niet meer zo leuk. Nu wonen we samen in een studentenflatje, hebben we een kleine woonkamer en keuken en allebei een slaapkamer met eigen badkamer. Best luxe voor een niet-student, vind ik. Ik studeer niet, maar heb besloten om een jaar mijn passie achterna te jagen: het schrijven van een boek. Larissa studeert overigens wel; ze volgt een opleiding tot lerares, als zou ze liever danseres worden. Maar ze moest perse een ‘echte’ opleiding doen, van haar superstrenge, superirritante moeder.
‘Komt er nog wat van?’ gilt Larissa. ‘Ik krijg een houten kont.’
Ik haal één keer diep adem, en gooi de deur open. Meteen word ik overladen met wel tien kussentjes. Gierend van het lachen stort ik me op mijn beste vriendin. We rollen over de grond, botsen tegen een verhuisdoos en ik pies zowat in mijn broek van het lachen, maar houdt mijn plas in. Ik wil niet dat er nog een verhuisdoos onder de smerige urine komt te zitten.

verderrrrrrrrr (:

up ^^

ik hou van je schrijfstijl :slightly_smiling_face:

verder!

‘Auw,’ gilt ze, want de thee is natuurlijk nog gloeiend heet.
‘Domkop,’ grinnik ik. ‘Denk jij ooit eens na?’
‘Ja, hoezo?’ Larissa kijkt me uitdagend aan.
‘Als er stoom van een kopje af komt, wat denk jij dan?’ Ik ga naast haar zitten.
‘Dan is de thee…’ Ze denkt na. ‘… heet?’
Ik lach. ‘En dan ga jij zomaar drinken?’
‘Ja, sorry hoor.’ Larissa snapt hem ook en begint te lachen. Dan steekt ze haar tong uit. ‘Lach me niet uit, het doet pijn hoor.’
Na nog even te hebben gelachen, begin ik over de verhuizer.
‘Laris, moet je horen,’ ik pak een koekje van de schaal, ‘vanmiddag heb ik zo’n lekkere man ontmoet.’
Larissa hangt aan mijn lippen. ‘Vertel!’ Ze klapt enthousiast in haar handen.
‘Ik was met mijn moeder aan het kletsen over de verhuizing. Ze is het er nog steeds niet mee eens, maar dat weet je.’ Ik rol met mijn ogen. ‘Toen ik naar de verhuiswagen liep, stond daar mijn vader met een sexy verhuizer – Boris. Er was zoveel spanning tussen ons en ik heb niet eens als eerste weggekeken!’
Larissa veert op en neer. ‘En wat ga je nu doen? Bellen, sms’en?’
Nu ben ik weer terug op aarde. Bellen, sms’en? Zonder nummer? Waarom heb ik zijn nummer niet gevraagd?
‘Wat is er?’ Larissa ziet mijn beteuterde gezicht.
‘Ik heb zijn nummer niet.’ Stamel ik.
Larissa kijkt me ongelovig aan. Dan zie ik dat ze een idee krijgt.
‘Je hebt zijn achternaam?’ Vraagt ze, alwéér enthousiast.
‘Ja,’ ik snap niet waar ze heen wil.
‘Oké, hup in de benen.’ Ze duwt me naar mijn laptop die op de eettafel staat. Ik kijk haar vragend aan. ‘Hyves!’ gilt ze.

verder?

hihi leuk. (:
verder!

oops!

2 :grin: [b]

‘Dat was de laatste.’ Larissa vouwt de verhuisdoos op. Ik kijk de woonkamer rond. Op de bank ligt een tig aantal kussentjes, op de salontafel branden kaarsjes, de boekenkast is gevuld met leuke chicklits en her en der staan een aantal planten. Al met al is ons nieuwe domeintje een gezellige boel.
Larissa ploft neer op de bank en zet de televisie aan. Ik ga naast haar zitten. Een paar minuten kijken we naar de reclames op tv, dan begint Larissa over onze gezamenlijke vriendin Elsa.
‘Ze wordt wel erg mager.’ Bezorgd strijkt Larissa haar zwarte haren uit haar gezicht.
‘Het viel me gister ook op,’ zeg ik. Gisteren waren we met een klein groepje, Larissa, Elsa, Kim (een vriendin van Larissa) en ik naar een restaurantje gegaan om onze nieuwe woning te vieren. Kim woont en werkt in België, en was voor een paar dagen in Nederland. Nu zit ze in Nijmegen bij haar andere goede vriendin. Elsa had een jurkje aan, waarin haar benen wel erg dun leken.
‘Moeten we ons zorgen gaan maken?’ Larissa pakt een vogue van de stapel tijdschriften op het bijzettafeltje.
‘Ik ben zo bang dat ze anorexia heeft,’ zegt ze, ‘en dat ze in een dipje terecht is gekomen na het voorval met Kelsi.’
Begin vorig jaar, toen Elsa 22 was, werd er op een dag op de deur geklopt. Elsa was hysterisch, ze was zwanger! Zelfs op de kleuterschool was Elsa altijd al aan het spelen met poppen, en op haar veertiende vroeg ze aan haar moeder of die niet nog een kindje wou maken. Ja, Elsa’s grote wens was om kinderen te krijgen. Maar een paar maanden later viel haar grote kinderdroom in duigen, het kindje werd dood geboren. Dagenlang had Elsa gehuild, en haar vriend Robin had haar bijna niet kunnen troosten. Wat nou als ze was blijven steken in dat dipje?
‘Ik ga wel met haar praten.’ Larissa pakt resoluut de telefoon. ‘En dan ga jij een mailtje sturen naar Boris!’ [/b]

Verder?
En hebben jullie nog tips, opmerkingen of kritiek?
xo (:

geen tips (:
je schrijft echt leuk! snel verderr.

Je schrijft erg leuk, van mij mag je verder gaan. x]
tips of kritiek heb ik eigenlijk niet.