Chirurgie, doen of niet doen?

Als het echt alleen maar een vetbultje is doet de dokter dat verwijderen.
Mijn vader had het ook en heeft het zich ook laten wegsnijden.

Wat voor bult is het? De meesten kun je gewoon laten wegsnijden door je arts, dat is een heel klein ingreepje. Chirurgie is nogal een groot woord…

mijn moeder had dat ook, en die is gewoon naar de huisarts gegaan en die heeft hem gewoon weg laten snijden. Niks gevaarlijks aan of niet echt ontzettend pijnlijk

mijn moeder had het ook op haar hoofd, tussen haar haren zeg maar
heeft ze ook gewoon laten weghalen, niks gevaarlijks aan.

Er kan 1 nadeel aan weg laten halen zitten. Je zei dat het zo ongeveer op je haargrens zit. het kan dat er daarna geen haar meer groeit op die plek. Ik heb ook een litteteken op mijn hoofd (nou loopt deze van oor tot oor) en daar groeit dus geen haar meer op. (je ziet het gelukkig alleen als mijn haar in een staartje zit of als ik mijn scheiding heel schuin doe)

alleen doen als je dat zelf ook echt wil, je moet er wel echt achter staan. van anderen moet je je niet teveel aantrekken.

Ik ben geboren met een hemangioom op mijn voorhoofd. Toen ik werd geboren was ie knalrood, maar de kleur was bijgetrokken en was uiteindelijk gewoon mijn huidskleur. Toch stoorde het mij enorm, en heb ik het weg laten halen. Nu heb ik een litteken op mijn voorhoofd, waar ik best wel van baal. Hij is niet super groot ofzo, maar hij valt wel op als ik mijn haar uit mijn gezicht heb en daarom draag ik eigenlijk altijd een pony. Dus denk er wel goed over na dat als je 'm weg laat halen je een lelijk litteken eraan over kan houden! Vooral als je nog in de groei bent. Bij mijn geboorte was het trouwens zoiets als dit…

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQAHLPNaNPEOx1a7n47aCbRemTmmBLSqklbSaOkUC9CvQZ9cObisWhXCKE_tA

ik ben hier nogsteeds over aan het twijfelen, bij mij ziet het er zo uit, ik heb er een foto van gemaakt (draag ff geen make-up maarja)

http://oi42.tinypic.com/1zc0he.jpg

het is niet heel storend… maar toch ook weer wel want ik kan mijn haar nooit strak naar achter dragen ofzo… dan krijg ik superveel rotreacties

Als je het vervelend vind gewoon weg laten halen.

oh en trouwens, het is zeker weten niet gevaarlijk zolang je er niks van voelt of geen pijn hebt. Mijn vader heeft er ook een paar… maar ik heb er maar 1 sinds mijn geboorte. Ga er binnenkort even mee naar de dokter, dan kan ik altijd nog kijken of het weinig complicaties heeft enzo… heeft iemand ervaring of dit ook?

ik zou er zelf wel eerst goed overnadenken en je moet volledig achter je keuze staan, niet doen omdat anderen dat willen.