Chirurgie, doen of niet doen?

Hii,
niet meteen gaan denken dat ik een ingreep wil ofzo, ik zal het uitleggen.
Ik heb al heel mijn leven een bult op mijn hoofd.
Toen ik geboren was, was het nog heel klein. Maar nu is het wel groter geworden.
Het zit zegmaar schuin boven mijn oor, tegen mijn haargrens aan.
Ik weet niet wat het is maar mijn vader heeft er ook een paar op zijn armen.
Het zit mij niet zo in de weg, maar de mensen om me heen wel.
Ze reageren er vaak raar op, of ze vinden het heel erg eng ofzo.
Nu waren mijn opa en oma hier, en die zeiden dat ik eens naar een chirurg moest gaan om me te laten adviseren. Opa en oma vonden het zonde dat het er zat, en misschien was het ook wel gevaarlijk ofzo. Niemand weet eigenlijk goed wat het is, een soort vethoping daar lijkt het op.
Ik weet zelf écht niet wat ik moet doen… Ik heb er persoonlijk niet zo heel veel last van, maar ik vind het natuurlijk wel vervelend.
Wat zouden jullie doen?

dankjewel xxx

Eerst een arts.

Kun je niet een x naar de huisarts gaan, gewoon spreekuur oid, en vragen wat het nou eigenlijk is? Wie weet is het iets wat heel makkelijk weg kan gaan door een smeersel ofzo.

ik zou idd even een onderzoekje laten doen. Dan weet je tenminste wat het is. En dan kun je gelijk vragen hoe ze het weg zouden halen als je het wilt. En of je er nog een litteken aan over houdt.

dankje

jullie hebben gelijk

Informatie inwinnen kan nooit kwaad, je weet niet wat het is. Straks is het wel iets wat gevaarlijk is en dan kun je er maar beter snel bij zijn (denk het niet want je hebt het al je hele leven en er is nooit een dokter die er wat van zei).

het is nou niet bepaald een borstvergroting ofzow… ik denk niet echt dat je der spijt van zou kunnen krijgen. maar idd gwn even langs de huisarts gaan. wat ook kan helpen als je het echt nie weet is een lijstje maken met alle redenen waarom je het wel zou doen en waarom niet. en dan die met elkaar vergelijken. :wink:

@hierboven, nee ik weet zeker dat ik er geen spijt van zal krijgen.
En eerlijk gezegd heeft het maar een nadeel: dat ik bang ben

Als je het zelf niet zo nodig vindt, gewoon niet doen. Mensen in je omgeving moeten niet zeuren.

Ach als het niets ergs is en je vindt het niet erg om te hebben kun je het toch laten zitten? Zo heel erg zal het wel niet zijn want dan wilde je het zelf ook zo snel mogelijk weg hebben.

tja maar ik vind het wel echt steeds vervelender dat het er zit en ik weet het nog niet wat ik ermee aan moet…

Ja, maar zulke dingen kunnen echt wel gevaarlijk zijn. Eerst laten adviseren, inderdaad.

Oh ik heb ook 2 bultjes op me hoofd, zeg maar waar me haar zit, en daar zit geen haar op. Heeeel raar en heel vervelend, gelukkig valt het niet op, maar ik begin al te kalen. xd

ik zal natuurlijk wel even langs de huisarts gaan om te laten nachecken of het niks ernstigs is.
als hij je adviseert dat het misschien wel beter is dat je het weghaald zal ik dat zeker doen.
maar als het verder niks ernstigs is en je hebt er verder geen last van waarom zou je het dan weg laten halen? tenzij je het niet mooi vind of het graag weg wil hebben kan je het alsnog weg laten halen toch? :slightly_smiling_face:

Ik heb jarenlang ook op die plek een bultje gehad, en in eens was ie weg!

Ok, hier heb je niks aan. zou even langs de huisarts gaan voor advies.

Ik hoor dit vaker en ken ook iemand die het heeft. Is het hard of zacht? Het kan gewoon vergroeid bot zijn. Wel heel balen, ik snap dat je er niet erg blij van wordt.
Als het blijkt dat het niks ernstigs is en de ingreep om het weg te halen is niet ingewikkeld en met weinig complicaties, dan zou ik het ook laten weg halen.

Eerst informeren of het bultje/bult kwaad kan… zo ja verwijderen, zo nee dan kijk je wel of jij zin hebt om het te laten verwijderen. Andere mensen hoeven zich dr niet mee te bemoeien.