Chique/dure kleding

Ik vind dure en chique kleding er altijd zo mooi uitzien maar ik kan het zelf nooit vinden.

Dus: Waar koop jij je dure en chique uitziende kleding?

Ik denk dat dure/chique kleding verkocht wordt bij speciale verkooppunten. Je gaat geen Louis Vuitton halen bij de H&M bijvoorbeeld.

Bij de dure, chique winkels :’)

Nee, maar serieus, je hebt toch gewoon merkwinkels waar je dat kunt kopen. Gebruik google om te zien waar ze zitten. En je kunt vast ook wel online bestellen bij bepaalde sites.

@Lunancy, ik bedoel ook geen Louis Vuitton o.i.d. Ik bedoel meer het kledingstuk dat er zo uitziet. Dus goede en mooie kwaliteit.

Had je daar een foto bij? Want dat doet het niet.

En anders bijenkorf ofzo.

Ik ga meestal naar een conceptstore. Verder let ik bij goedkopere kleding op de stof, van die lossere dunne stof bij truitjes ziet er wat chiquer/duurder uit.

Je moet in elke winkel gewoon goed kijken naar de stof. Wanneer ik iets leuks zie kijk ik gelijk naar de kwaliteit-prijsverhouding. Ik kijk niet alleen naar de stof, maar ook naar de afwerking, details, voering en knopen. Als iets lelijke plastic knopen heeft, koop ik het automatisch niet. Natuurlijk zijn die dingen dan ook vaak wat duurder in een normale winkel, daarom moet je altijd kijken wanneer er sale is. En soms heb je ook geluk als iets moois is van kwaliteit en ook een goedkoop prijsje heeft.

Winkels die naar mijn mening soms best mooie chique kleding kunnen hebben: vero moda, zara, new look, pull&bear. Je moet gewoon goed gaan zoeken.

Is inderdaad wel geluk hebben en goed zoeken. Maar winkels waar je denk ik wel goede kleding kunt vinden is mango, esprit, steps.

Yes! Bedankt voor de tips. Weten jullie ook welke stof het mooiste en fijnste is?

Reclame is niet toegestaan

Dat ligt echt compleet aan het kledingstuk, hoe je het draagt, hoe het gecombineerd is en hoe het afgewerkt is.
Zijde kan een luxe stof zijn, maar als het een maat te klein gedragen wordt, met panterprint en glitters in de vorm van een draak op de rug heeft is het plots niet meer zo luxe.
Loop anders gewoon een keer een chique winkel binnen. Bekijk wat er is, de prints, de stiksels. Raak het gewoon even aan voor het gevoel. ‘Ervaar’ het product zegmaar : ')

Ik heb laatst een jurkje gekocht bij de H&M, wel bij de ‘zakelijke’ afdeling en die stof is heel dik en mooi, die zou zo bij een ‘duurdere’ winkel als de vanilia ofzo vandaan kunnen komen.

Loop eens boetiekjes in (dus geen ketens) of kijk idd online.
En soms is het gewoon geluk hebben en vind je zomaar iets.

Steps en Zara heeft hele mooie klassieke en kwalitatieve stukken in hun collectie.

Misschien bij COS of & Other Stories?

Absoluut de Steps.

Zara vind ik er trouwens ook altijd wel chique uitzien.