Chinese maten.

Ik heb eigenlijk dringend even antwoord nodig. Ik heb een hele mooie winterjas gezien, chinese maat L. Met welke maat kan ik dit vergelijken? Ik heb normaal een S. Op Google is niets te vinden om de maten te vergelijken.

Dit zijn de afmetingen:
L: Length:85cm bust:99cm shoulder:41cm

Zijn die maten van de jas of voor de persoon? Het beste kan je een goed passende jas van jezelf opmeten en vergelijken met de advertentie. Of als het ‘persoonsmaten’ zijn het opmeten bij jezelf.

Aan de bust te zien zou ik zeggen dat de jas die je gezien hebt, valt als een M.

Maar helemaal zeker weten doe ik het niet… Dus idd; eigen jas opmeten en vergelijken!

Heb mijn eigen inderdaad opgemeten, kwam op 92 cm dus een S. Zou 7 cm heel erg veel verschillen? Had inmiddels een tabelletje gevonden, daar stond dat L als een S viel. Erg verwarrend allemaal.

Denk dat het wel mee valt! Kun je nog lekker een dikke trui onder je jas aan (:

Ja, maar het moet niet super groot worden onder de oksels haha. En bij de middel enzo, er zit wel een ceintuur om! Maar zou het dan niet raar gaan trekken etc bij mijn middel?

Valt inderdaad ongeveer als een maat M/38. Maar heb je in je normale kleding een maat S, of in je winterjassen ook een maat S? Eigenlijk koop ik m’n winterjassen altijd een maat groter als mijn normale kleding, omdat je in de winter zowieso meer laagjes aanhebt, en de winterjas hier weer overheen moet ^^.

Meet anders eens een vergelijkbare en/of goed zittende winterjas op (meestal meten ze de omtrek aan de binnenkant), en vergelijk dat met bustemaat van de jas die je graag wilt bestellen.

Ik heb inmiddels een andere jas genomen, chinese maat M! Deze valt precies als mijn andere winterjas (die goed zit), want Europese maat M valt veel te ruim voor mij. Van kleding heb ik namelijk XS/S.

Mooi dat het gelukt is :grinning:.